آخرین اخبارجهانسیاست

دیپلمات ارشد امریکایی: اندیشیدن در مورد به رسمیت شناختن طا-لبان زود است

خبرگزاری دید: معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی به تازگی گفته است که اندیشیدن در مورد به رسمیت شناختن طا-لبان هنوز بسیار زود است.

دیپلمات ارشد امریکایی: اندیشیدن در مورد به رسمیت شناختن طا-لبان زود است

دونالد لو معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در گفت‌وگو با صدای امریکا گفته است: «فکر کنم که در واقع اجماع جهانی، به ‌شمول مسکو، بیجینگ/پکن و ایران، در این زمینه وجود دارد و آن این‌که بسیار زود است که در مورد به رسمیت شناختن [طالبان] فکر شود».
به گفته او، برخی از کشورها به‌گونه آهسته روند عادی‌سازی روابط‌شان با طا-لبان را آغاز کرده‌اند، اما تا کنون هیچ کشوری در مورد به رسمیت شناختن این گروه حرف نمی‌زند.
معاون وزیر خارجه امریکا در ادامه گفته است که امریکا باید با مقام‌ها در افغانستان به خاطر بهبود شرایط مردم این کشور و ثبات منطقه کار کند.
او در بخشی از سخنانش با اشاره به طا-لبان می‌گوید: «آنان نمی‌توانند خواست خودشان را بر میلیون‌ها افغان تحمیل کنند».
این مقام امریکایی هم‌زمان گفته است که حکومت‌های آسیای میانه، امریکا و دیگر شرکا می‌توانند با طا-لبان در مورد چگونگی کار مشترک علیه تهدید مشترک داعش وارد گفت‌وگو شوند.
او گفته است که امریکا با کشورهای همسایه افغانستان در تماس است تا در راستای امنیت مرزی آنان کمک کرده و نیز «گفت‌وگو با حکومت نهایت غیرمعمول طا-لبان را تسهیل» کند.
آقای لو هم‌چنان گفته که کشورهای آسیای میانه نیز به خاطر تهدیدات امنیتی که از دید آنان از افغانستان متوجه این کشورها است، نگرانی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا