آخرین اخبارایرانجهاندولت فراگیرسیاست

دیپلمات ایرانی در سازمان ملل: یک جناح نمی‌تواند افغانستان اداره کند

خبرگزاری دید: امیرسعید ایروانی نماینده ایران در ملل متحد می‌گوید که یک جناح یا حزب هرگز نمی‌تواند به تنهایی جامعه متکثر مثل افغانستان را اداره کند.

نماینده دایمی ایران در سازمان ملل متحد امروز جمعه (۲۰ عقرب) در نشستی که درباره وضعیت افغانستان برگزار شده بود گفته است: «در جامعه‌ متکثر نظیر افغانستان، هرگز یک گروه و حزب به تنهایی توان کنترل کشور را نخواهد داشت».

او افزوده است که آینده افغانستان در گرو اجرای قانون اساسی و تعهد به آن به منظور اطمینان از مشارکت و احترام به حقوق تمام اقوام، مذاهب و زنان و دختران است.

نماینده دایمی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: «اطمینان از تاسیس یک دولت فراگیر مبتنی بر قانون اساسی، عنصر اصلی در شناسایی بین‌المللی حاکمیت آتی افغانستان است».

ایروانی با ابراز نگرانی از تداوم تهدید تروریزم و جنگجویان خارجی، اقدامات تروریستی علیه مراکز آموزشی و دیپلماتیک و اقلیت‌های دینی و قومی را محکوم کرده است.

وی همچنان خاطر‌نشان کرده است که جهان باید مطمین شود که افغانستان پناه‌گاه امنی برای گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده و گروه‌های وابسته نخواهد شد.

گفتنی است که همزمان با این، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطع‌نامه‌ای مربوط به «وضعیت افغانستان» صادر کرده است.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنج‌شبنه (۱۹ عقرب) در نشستی که به اوضاع افغانستان اختصاص داشت، برای نخستین‌بار پس از سلطه طا-لبان، قطع‌نامه‌ای را درباره وضعیت این کشور صادر کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا