آخرین اخبارتحلیلجهانزنانفرهنگ عامه

ذبح کودک به جرم شیعه بودن در «سرزمین وحی»

هیچ شکی در آن نیست که این گونه اقدامات مخالف روحیه برادری مسلمانان بوده و سنگی است که در راستای اتحاد شیعه و سنی به معنی دو بازوی جهان اسلام انداخته می‌شود.

برخی رسانه‌ها امروز گزارش دادند که کودکی به جرم داشتن مذهب شیعه دوازده امامی در شهر مدینه منوره در عربستان سعودی از سوی مردی در برابر چشمان مادرش سربریده شده است.
اکنون پرسش این است که چرا در کشوری که «سرزمین وحی» است، مرکز جهان اسلام خوانده می‌شود، حکام آن « خادم حرمین شریفین» است؛ مسلمان یا مسلمان‌زاده‌ای به جرم داشتن مذهبی متفاوت از آنچه در آنجا حاکم است، چنین فجیعانه ذبح می‌شود.
گذشته از این، حتا اگر مذهب کودک را در نظر نگیریم، کشتن طفلی به پاکی آب روان، با هیچ قانون و نظمی در جهان موجه بوده نمی‌تواند.
البته چنین عملکردهای وحشت‌ناک در عربستان سعودی بی‌سابقه نبوده و بر سر تمام کسانی که مخالف آرای خانواده آل سعود می‌اندیشند، فرود می‌آید.
هنوز موضوع قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگاری که در کنسولگری این کشور در استانبول مثله شد، از یادها نرفته، هنوز قتل فجیع شیخ نمر از روحانیان برجسته شیعه در عربستان سعودی تازه است و هنوز صدها و هزاران زندانی سیاسی، عقیدتی و حقوق بشری در زندان‌های سیاسی خانواده آل سعود باز است.
این خاندان که در همراهی و همگامی با غربی‌ها و حتا اسراییل گوی سبقت را از همه ملل اسلامی ربوده است، چرا در برابر مسلمانان اینگونه رفتار می‌کند.
چرا حرفی در برابر اسراییل که روزانه ده‌ها فلسطینی را قتل عام می‌کند ندارد، چرا در برابر کشتار مسلمانان در میانمار خاموش است، چرا در برابر جنایات نظامیان غربی در عراق و سوریه و افغانستان حرفی ندارد و چرا فقط اهل تشیع را نشانه رفته است.
در کنار این، برای به دست آوردن دل « دوستان چشم آبی» کنسرت‌هایی در تضاد مطلق با آنچه قرآن کریم به مثابه قانون اساسی و ابدی مسلمانان و حتا بشریت فرموده است، در این کشور برگزار می‌شود و نمونه زنده آن نیز برگزاری کنسرت «ماری کری» در حالت مبتذل و مخالف روحیه اسلامی و باورهای بیش از ۱ و نیم میلیارد مسلمان است.
آیا شایسته «سرزمین وحی» است که در آن چنین جفا در حق پیروان و امت صاحب‌وحی روا داشته شود.
هیچ شک در آن نیست که این گونه اقدامات مخالف روحیه برادری مسلمانان بوده و سنگی است که در راستای اتحاد شیعه و سنی به معنی دو بازوی جهان اسلام انداخته می‌شود.

نویسنده

ظاهر شکوهمند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا