آخرین اخبارافغانستانسیاست

ذبیح‌الله مجاهد: تصمیم ما پایبندی به حقوق مردم است، تحریم‌ها و فشارها را بردارید!

خبرگزاری دید: سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به بیانیه سازمان ملل متحد در مورد منع کار زنان در دفاتر این سازمان در افغانستان گفت که تصمیم آن‌ها نه تبعیض است و نه مانعی برای عملکرد سازمان ملل در افغانستان ایجاد می‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی امروز چهارشنبه(۲۳ حمل) با انتشار بیانیه‌ای گفت که مسئولیت اصلی بحران بشری بر عهده کسانی است که بر سیستم مالی و بانکی افغانستان محدودیت وضع کرده‌اند.

در بیانیه آمده است: امارت اسلامی نمی‌خواهد برای سازمان ملل مانع ایجاد کند، بلکه می‌خواهد روشن کند که این یک مسئله داخلی افغانستان است که برای هیچ‌کس مشکلی ایجاد نمی‌کند و باید مورد احترام همه طرف‌ها باشد.

مجاهد افزود که تصمیم طا-لبان در مورد ممنوعیت کار زنان به معنای تبعیض نیست یا مانعی برای عملکرد سازمان ملل ایجاد نمی‌کند. برعکس، با توجه به مصالح دینی و فرهنگی، ما به تمام حقوق مردم خود پایبند هستیم.

وی در ادامه بیان داشت که متاسفانه، وضعیت بشردوستانه در افغانستان به دلیل تحریم‌ها و فشارها ایجاد شده و همچنان ادامه دارد و مسئولیت اصلی نیز بر عهده کسانی است که محدودیت‌هایی را بر سیستم مالی و بانکی افغانستان و همچنین ممنوعیت سفر اعمال کرده‌اند.

سخنگوی امارت اسلامی از کشورهای عضو سازمان ملل خواست مشکل توقیف دارایی‌های افغانستان، ممنوعیت سفر و سایر محدودیت‌ها را حل کنند.

گفتنی است که سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات حاکم در افغانستان محدودیت‌هایی را برای کارمندان زن این سازمان اعمال کرده که این سازمان را مجبور نموده فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.

سازمان ملل هشدار داد که عواقب این تصمیم‌ها بر دوش طا-لبان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا