آخرین اخبارافغانستانگزارش

رؤسای جمهوری پرکار؛ دستاورد چه است؟

رنگین دادفر سپنتا، .وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی حکومت حامد کرزی، در کتاب « سیاست افغانستان، روایتی از درون » نوشته است: حامد کرزی، زیر فشار کار و اوضاع دشوار افغانستان بود و هفته‏‌ای هفت روز بدون وقفه کار می‏‌کرد.
آقای سپنتا، در کتاب « سیاست افغانستان، روایتی از درون » می نویسد که کرزی، با گذشت هر روز بیشتر آرام و قرارش را از دست می‌‏داد.
به گزارش خبرگزاری دید، چندی پیش سخنگویان ارگ نیز گفتند که محمد اشرف‌‏ غنی، ۱۶ ساعت کار می‌‏کند.
هر چند وضعیت جاری کشور نشان می‌‏دهد که ۱۶ ساعت کار آقای رییس‏ جمهوری هیچ دستاوردی در پی نداشته است.
با آن‎که آقای سپنتا حامد کرزی را رییس ‏جمهور پرکار معرفی کرده است، اما در حکومت او فساد‏های مالی کلان-کلان واقع شد. پرونده کابل بانک، غصب زمین‌‏های دولتی، قرار‏دادهای معادن و ده‏‌ها مورد دیگر که بیان‌گر پرکاری بی حاصل رییس ‏جمهور پیشین کشور است.
در این میان اما، میزان نارضایتی رهبران سیاسی و شهروندان کشور از کارنامه حکومت وحدت ملی به رهبری غنی، بس نگران کننده‎تر است.
طی یک سال اخیر جریان‌‏های سیاسی و مخالفان سیاسی غنی، او را به توطیه علیه رهبران سیاسی متهم می‏‌کنند.
فیاض فرهمند آگاه امور سیاسی در همایشی با انتقاد از کارکرد حکومت طی سه سال گذشته می‏‌گوید رییس‏ جمهور غنی، بیشتر آن ۱۶ ساعت کاری را وقف توطیه علیه بزرگان و رهبران سیاسی کشور می‏‌کند.
پس همان مثل معروف « آش و کاسه » در مورد کار و پرکاری زمامداران مصداق پیدا می‎کند؛ چون زمانی که کار زیاد حاصلی در پی نداشته باشد، دردی را هم دوا نخواهد کرد.
در زمان زمامداری غنی، درصد بیکاری بلند رفته، پروژه‎های کارآفرین انحصاری شده و حلقه‎ای خاص هر روز چاق‎تر شده راهی است. از آن سو مردم در بیکاری و بی روزگاری به سر می‎برند، هر روز اقتصاد خانوادگی ضعیف‎تر شده راهی است و ملت ناراضی.
پرسشی که چون خوره روح را آهسته در انزوا می‎خورد این است، نتیجه این همه پرکاری چیست؟
اختر سهیل – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا