آخرین اخبارورزش

رئال مادرید ۰-۳ بارسلونا؛ فرار به سوی قهرمانی

بارسلونا با ارایه نمایشی درخشان، موفق شد در «سانتیاگو برنابائو» با نتیجه ۳-۰ رئال مادرید را شکست بدهد و فاصله‌اش را با این تیم در صدر جدول به ۱۴ امتیاز افزایش بدهد.
به گزارش خبرگزاری دید، در روزی که رئالی‌ها در نیمه اول نتوانستند از موقعیت‌های‌ شان استفاده کنند، بارسا در نیمه دوم سه بار دروازه این تیم را باز کرد و به یک پیروزی بزرگ رسید.
رئال مادرید بازی را بسیار خوب آغاز کرد و با پوشش بارسا از میانه زمین، اجازه نمی‌داد مسی و یارانش روی بازی مسلط شوند.
سه دقیقه از بازی گذشته بود که رئال به گول رسید ولی این گول به درستی آفساید اعلام شد.
کمی بعد نفوذ «تونی‌کروس» و پاس به عقب او درون محوطه جریمه به رونالدو رسید اما فوق ستاره پرتگالی در محاسبات خود اشتباه کرد و نتوانست به توپ ضربه بزند.
کارواخال که توپ را تعقیب می‌کرد، می‌توانست کار را تمام کند ولی آلبا زودتر از او توپ را راهی کارنر کرد.
رئال همچنان تیم مسلط و برتر میدان بود ولی ستاره‌های این تیم در ارسال پاس‌های نهایی بی‌دقت بودند و فرصت صد در صد گول‌زنی برای رئال به دست نمی‌آمد.
دقیقه ۳۰ سرانجام اولین موقعیت بارسا به دست آمد، پاس عالی «سرخیو ‌روبرتو» به پائولینیو رسید اما ضربه تماشایی او را ناواس با واکنشی خیره کننده راهی کارنر کرد. دو دقیقه بعد رونالدو پاسخ داد و در مصاف تک به تک می‌توانست رئال را به گول برساند اما «تراشتگن» توپ را راهی کارنر کرد.
دقیقه ۴۱ رئال با بدشانسی نتوانست به گول برسد. سانتر «مارسلو» و ضربه سر بنزما به تیرک عمودی برخورد کرد، در حالی که کاری از دست «تراشتگن» هم بر نمی‌آمد.
در نهایت نیمه اول که بسیار جذاب و پرحادثه نیز بود با تساوی بدون گول به اتمام رسید.
نیمه دوم بر خلاف نیمه اول با برتری بارسا شروع شد و ستاره‌های این تیم با در اختیار گرفتن توپ و میدان، رئال را عقب نشاندند.
پس از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه در دقیقه ۵۷ بارسا به مزد خود رسید و گول اول را به ثمر رساند.
پاس «یوسکتس» به راکیتیچ، او را در میانه تک و تنها روانه دروازه رئال کرد، پاس او در راست به سرخیو ‌روبرتو رسید و پاس رو به جلوی او را سوارز که بدون محافظ بود با یک بغل پا به گول تبدیل کرد، غفلت و اشتباه در جایگیری کوواچیچ و کارواخال روی این گول قابل توجه بود.
کار برای بارسا با اخراج کارواخال راحت تر هم شد. دفاع راست پر اشتباه رئال توپ پائولینیو را با دست از روی خط بیرون کشید تا داور اعلام پنالتی اخراج کند. مسی این پنالتی را به طاق دروازه چسباند.
زیدان برای جبران، بیل، ناچو و آسنسیو را وارد زمین کرد تا بلکه روند بازی عوض شود.
رئال ده نفره می‌توانست در ۳ دقیقه به دو گول دست یافته و بازی را مساوی کند اما فرمالن و تراشتگن اجازه این کار را ندادند.
ابتدا فرامالن اجازه نداد پاس عرضی آسنسیو به رونالدو برسد در غیر این صورت گول رئال حتمی بود.
کمی بعد تراشتگن ضربه گرت‌بیل را از دهانه دروازه برگشت داد. بازی در حال اتمام بود که بارسا به گول سوم خود هم دست یافت. نفوذ مسی از راست و پاس به عقب او را «الکس‌ویدال» با ضربه‌ای نه چندان محکم به تور دروازه رساند تا شکست رئال سنگین تر شود.
در نهایت بارسا این بازی را در زمین رئال ۳-۰ پیروز شد تا از همین ماه دسمبر تا حدودی قهرمانی لالیگای خود را قطعی کند.

منبع: ورزش سه

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا