آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

راهبرد تازه امریکا برای افغانستان اعلام شد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده امریکا، در یک سخنرانی در «واشنگتن دی سی» راهبرد جدید آن کشور را برای افغانستان، اعلام کرد.

آقای ترامپ، در این سخنرانی اظهار کرده که در اول می‎خواست تمام سربازان امریکایی از افغانستان خارج شوند، ولی پس از مشاوره با مشاوران نظامی کاخ سفید، تصمیم به حضور نظامی در افغانستان گرفته است.

وی همچنان افزود که ملت امریکا نگران جنگی هستند که بعد از ۱۶ سال به پیروزی ختم نشود ولی دولت ایالات متحده امریکا اشتباهی را که در عراق، انجام داد در افغانستان انجام نمی‎دهد.

رییس‎جمهوری امریکا، در این سخنرانی به دو موضوع مهم دیگر نیز اشاره کرده و گفته است که برخورد نظامیان امریکا با تروریست‌ها محکم، سریع و قاطع خواهد بود.

او در مورد موضع پاکستان گفته است: «اکنون نوبت پاکستان است که ثابت کند با ما است یا بهشت تروریستان خواهد بود.»

وی در ادامه تصریح کرده است که اختیارات تام نظامی برای وزارت دفاع آن کشور داده شده و همچنان قوانین دست‎وپاگیر گذشته از برابر آن‎ها برداشته شده است.

در راهبرد تازه امریکا، به نقش افغانستان، در جنگ علیه تروریسم نیز اشاره شده و گفته شده که راهبرد امریکا، برای افغانستان چک سفید نیست و باید افغانستان هم سهم خود را در این مبارزه داشته باشد.

هرچند آقای ترامپ از نقشه‎های نظامی امریکا، برای افغانستان حرفی نزد ولی افزود که مطابق به وضعیت افغانستان در مورد گزینه نظامی تصمیم گرفته خواهد شد.

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر خروج کامل نظامیان امریکا، در راهبرد تازه این کشور از افغانستان، سپردن مسئولیت جنگ به کمپنی «بلک واتر» و تنها گذاشتن افغانستان مطرح شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا