آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

راهپیمایی هراتیان علیه توهین فرانسه در برابر پیامبر اسلام

صدها باشنده هرات در واکنش به نشر کاریکاتورهای توهینی به پیامبر بزرگ اسلام در فرانسه و اظهارات موهن رییس جمهور آن کشور راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی، هراتیان شعار «مرگ بر فرانسه» و «سروجان ما فدای رسول‌الله» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری دید، مولانا عبدالرشید حکیمی به نمایندگی از مردم طی سخنانی بیان داشت: مردم هرات امروز ثابت کردند که این شهر، شهر اولیا و عرفان است.
مولوی حکیمی افزود: عشق و محبت به رسول خدا نشان‌دهنده ایمان کامل است و ما برای دفاع از پیامبر خویش حتی حاضر هستیم از جان و مال خود بگذریم.
وی علاوه نمود: هنوز هم رییس جمهور، وزرا و اعضای پارلمان ما در رابطه با این بی‌حرمتی که به پیامبر ما صورت گرفته است هیچگونه واکنشی نشان نداده‌اند و ما مردم خواهان این هستیم هر چی زودتر صدای‌شان را بلند کنند و اگر آن‌ها این کار را نکنند ما مردم صدای مان را بالا خواهیم نمود.
در این راهپیمایی معترضین خواهان قطع روابط دیپلماتیک و بسته شدن سفارت فرانسه در افغانستان شدند.
به باور آنان، دشمنان اسلام و خصوصاً غرب و فرانسه به اسلام توهین می‌کنند و دلیل آن هم این است که اسلام‌گرایی در فرانسه رو به افزایش است و روزانه فوج فوج به دین محمد رسول‌الله ایمان می‌آورند و آن‌ها می‌ترسند که اگر اسلام‌گرایی در فرانسه دوام پیدا کند، فرانسه در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یکی از کشورهای اسلامی خواهد شد.
به گفته آنان، دشمنان اسلام، امریکا، یهود و نصارا بدانند که با توهین به پیامبر مکرم اسلام نمی‌توانند محبت ایشان را از قلب ما بیرون کنند.
آنان تاکید کردند: دشمنان اسلام به یاد داشته باشند که توهین و تحقیر به غیر از اینکه شما را شرمگین می‌سازد، امت اسلام را بیدار و بیدارتر می‌سازد و باید بدانید که بار دیگر چنین گستاخی و بی‌حرمتی را نباید انجام دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا