آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

راه آهن هرات-خواف به زودی ساخته می‌شود


والی هرات و سفیر ایران در افغانستان، بر تسریع روند ریل گزاری قطعه سوم راه آهن هرات – خواف تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در کابل که به ولایت هرات سفر کرده بود، در دیدار با محمد آصف رحیمی، والی ولایت هرات، ازعزم جدی کشورش بخاطر تکمیل قطعه سوم راه آهن هرات- خواف یاد آوری نموده و تاکید کرد که بهره‌برداری از این خط آهن سبب تقویت حمل و نقل زمینی و توسعه ترانزیت زمینی بین دو کشور می‌شود.
سفیر ایران در کابل، در این دیدار بر تقویت روابط دو جانبه اقتصادی بین دو کشور(افغانستان و ایران) به خصوص در ولایات هم‌سرحد نیز تاکید کرد.
از سوی دیگر محمد آصف رحیمی والی هرات نیز پیشرفت در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور را یک نیازعنوان کرد .
در این نشست همچنان پیرامون سایر موضوعات مورد علاقه از جمله افزایش همکاری در بخش‌های اقتصادی و تجارتی بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
راه‌آهن هرات- خواف در قالب ۴ قطعه در مجموع به طول ۱۹۱ کیلو متر ایجاد می‌شود که ۷۷ کیلومتر آن در داخل ایران و ۱۱۴ کیلومتر آن شامل ساحات افغانستان می‌شود.
دو قطعه این راه آهن در داخل ایران و با هزینه دولت آن کشور ساخته شده است و قطعه سوم نیز در داخل افغانستان قرار است با کمک ایران تکمیل شود.
با این حال قطعه چهارم راه‌آهن هرات– خواف که از ولسوالی غوریان تا شهر هرات امتداد پیدا می‌کند، قراراست با همکاری کشور ایتالیا و دولت افغانستان ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا