آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکمتیار:

راه حل بحران کنونی حکومت موقت است

گلبدین حکمتیار یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که برای برون‌رفت از بحران کنونی، نیاز به ایجاد حکومت موقت هست.

گلبدین حکمتیار یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که برای برون‌رفت از بحران کنونی، نیاز به ایجاد حکومت موقت هست.
به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در یک نشست خبری در کابل، امروز یکشنبه(۱۰ قوس) گفت که برای برگزاری انتخابات نیاز به ایجاد حکومت موقت است.
آقای حکمتیار که از معترضان نتایج انتخابات است و حکومت را متهم به مداخله در انتخابات می‌کند، همانند همیشه تاکید کرد که کمیسیون مستقل نیست و زیر تاثیر حکومت قرار دارد.
او تاکید نمود که برای برگزاری یک انتخابات آزاد، نیاز است که حکومت موقت به وجود آید و انتخاباتی را سازمان دهی کند که خودش یکی از طرف‌ها نباشد.
این نامزده انتخابات ریاست جمهوری که همواره از حکومت انتقادات تندی داشته است، در این اواخر با داکتر عبدالله با سابقه جمعیتی نزدیک شده است. جمعیت اسلامی را حکمتیار اصلی ترین رقیب سیاسی خویش می‌پنداشت و بارها علیه رهبران و چهره‌های منتسب به این حزب سیاسی تاخته است.
با این همه، کارشناسان به این باور هستند که رای نگرفتن حکمتیار در انتخابات نشان می‌دهد که او پایگاه مردمی نداشته و بیشتر یک چهره جنجالی است تا دارای عقبه بزرگ سیاسی و مردمی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا