آخرین اخبارایرانجهانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

رایزنی ظریف با لاوروف و حمایت ایران از تشکیل دولت مرکزی در افغانستان

همزمان با رایزنی وزیر خارجه ایران با همتای روسش در خصوص اختلافات سیاسی و روند صلح در افغانستان، تحولات اخیر در یمن و لزوم آتش‌بس پایدار در آن کشور، سخنگوی دولت ایران از حمایت قوی تهران نسبت به تشکیل دولت مرکزی در افغانستان خبرداد.


به نقل از منابع رسمی ایرانی، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ حمل، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت‌وگوی تیلفونی داشت.
گفته شده که وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصاً روند صلح در این کشور و همچنین رخدادهای اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش‌بس پایدار در این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راههای جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این تماس تیلفونی خوانده شده است.
در یک خبر دیگر، سخنگوی دولت ایران گفت: وجود یک دولت قوی در افغانستان که ناشی از رای مردم است قطعاً به امنیت منطقه کمک خواهد کرد و از هرگونه تلاش خود برای استقرار دولت قوی در افغانستان فروگذار نخواهیم کرد.
به باور تهران، وجود یک دولت قوی در افغانستان که ناشی از رای مردم است قطعاً به امنیت منطقه کمک خواهد کرد .
این درحالی است که پیش از ظهر امروز نیز وزیر خارجه ایران با همتای قطری‌اش در خصوص اختلافات سیاسی افغانستان گفت‌وگو کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا