آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی مقامات بلندپایه نظامی پاکستان و امریکا در مورد وضعیت افغانستان

خبرگزاری دید: رییس ستاد ارتش پاکستان در سفرش به امریکا با وزیر دفاع این کشور در رابطه به وضعیت افغانستان تبادل نظر کرد.


روابط عمومی ارتش پاکستان به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که جنرال قمر جاوید باجوا ریی ستاد ارتش پاکستان در سفرش به ایالات متحده با جنرال لوید آستین وزیر دفاع این کشور در باره موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرده است.
سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری گفت که آستین در حال حاضر به مناسبت ۷۵ سالگرد روابط بین امریکا-پاکستان میزبان جنرال باجوا است.
وی افزود: این مشارکت دیرینه، امروز با بحث‌هایی که بر فرصت‌هایی رسیدگی به منافع کلیدی دفاعی متقابل متمرکز شده است، ادامه دارد.
جنرال باجوا همچنین با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار کرده است.
در این دیدرها، موضوعات مورد علاقه و همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در همین حال، روابط عمومی ارتش پاکستان گفته است: در این دیدارها مسایل مربوط به منافع دوجانبه، وضعیت امنیتی منطقه‌ و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.
جوانب توافق کردند که پاکستان و ایالات متحده سابقه طولانی همکاری دوجانبه دارند و علاوه بر مسیرهای سرمایه‌گذاری، به بهبود روابط اقتصادی و تجاری خود ادامه خواهند داد.
در این بیانیه آمده است: هر دو طرف در مورد مسایل مهم بین‌المللی از جمله افغانستان و نیاز به همکاری برای اجتناب از بحران انسانی و بهبود صلح و ثبات در منطقه همگرایی داشتند.
گفتنی است که جنرال باجوا چند روز قبل سفر یک هفته‌ای خود را به امریکا آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا