آخرین اخبارسیاستمنطقه

رایزنی مقامات چین و پاکستان در مورد افغانستان

خبرگزاری دید: نماینده ویژه چین در امور افغانستان و هیئت همراهش در سفری به پاکستان با مقامات این کشور در رابطه به افغانستان تبادل نظر کرد.

رایزنی مقامات چین و پاکستان در مورد افغانستان

یوئی شیائویونگ نماینده ویژه چین در امور افغانستان در رأس هیئتی با محمد صادق همتای پاکستانی‌اش و سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در مورد روابط دوجانبه و اوضاع افغانستان رایزنی کرده است.
مقامات دو کشور در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان، کمک‌های بشردوستانه چین و پاکستان به افغانستان، اتصال منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی گفت‌وگو کردند.
نماینده ویژه چین در توییتی با اشاره به پربار خواندن دیدارش با مقامات پاکستانی، بر ادامه تلاش‌های دو کشور و نتایج به دست آمده از نشست تونشی چین در باره افغانستان تأکید کرد.

رایزنی مقامات چین و پاکستان در مورد افغانستان

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده است، سهیل محمود نیز بر اهمیت رسیدگی به انتظارات جامعه بین‌المللی، از جمله تشکیل دولت فراگیر، احترام به حقوق همه مردم افغانستان، آموزش دختران و اقدامات موثر ضد تروریزم از سوی طا-لبان تاکید کرده است.
محمود همچنین بر تعهد پاکستان به یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه تاکید کرده است.
هر دو طرف در مورد گسترش دهلیز اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) به افغانستان برای ارتقای توسعه و شکوفایی اقتصادی نیز تبادل نظر کردند.
وی تاکید کرد که تمرکز جامعه جهانی نباید از وضعیت وخیم افغانستان به دلیل رویدادهایی که در جاهای دیگر رخ می‌دهد، منحرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا