آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

رایزنی ملا برادر با خلیلزاد در مورد تطبیق توافق‌نامه صلح دوحه

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان می‌گوید که ملا برادر رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر با زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع در مورد تطبیق توافق‌نامه صلح دوحه بحث و تبادل نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر امروز سه‌شنبه(۱۵ میزان) در چند رشته توییت گفته است که هیئت این گروه به رهبری ملا برادر با هیئت امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد ملاقات کرده و در مورد روند صلح و تطبیق توافق‌نامه دوحه گفت‌وگو کرد.
وی می‌گوید که دو جانب در مورد تطبیق توافق‌نامه صلح بین ایالات متحده و طالبان صحبت کرده و آن را برای حل مسئله افغانستان مهم خواندند.

سخنگوی گروه طالبان افزود که هیئت دو طرف همچنان پیرامون گام‌های برداشته شده پس از امضای توافق‌نامه دوحه گفت‌وگو کرده و روند کار را با توجه به متن و محتوای توافق‌نامه برای تطبیق بهتر آن لازم دانستند.
تطبیق توافق‌نامه دوحه در حالی از سوی گروه طالبان تأکید می‌شود که حکومت افغانستان بر اصل مذاکرات میان‌افغانی تأکید دارد و توافق‌نامه امریکا و طالبان را مبنای توافق‌ میان‌افغانی نمی‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا