آخرین اخبارافغانستانسیاست

رایزنی نمایندگان اتحادیه اروپا برای افغانستان و آسیای مرکزی در تاشکند

خبرگزاری دید: نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان و آسیای میانه در نشست تاشکند در مورد وضعیت فعلی افغانستان و پیامدهای آن برای منطقه تبادل نظر کردند.

خبرگزاری دید: نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان و آسیای میانه در نشست تاشکند در مورد وضعیت فعلی افغانستان و پیامدهای آن برای منطقه تبادل نظر کردند.

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه(۴ حوت) پس از برگزاری این نشست در بیانیه مشترکی گفت که آن‌ها بر فرصت‌های همکاری اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در حمایت از مردم افغانستان، امنیت و انعطاف‌پذیری در منطقه وسیع‌تر تاکید کردند.

اشتراک‌کنندگان این نشست بر افغانستان باثبات، امن، مستقل و مرفه که در آن تمام زنان و مردان این کشور بتوانند از حقوق و آزادی‌های کامل مطابق به تعهدات افغانستان برخوردار باشند، تاکید نمودند.

آن‌ها همچنین وضعیت سیاسی و اجتماعی-اقتصادی افغانستان را بررسی گرده و نگرانی شدید خود را در مورد تأثیر آن بر جمعیت افغانستان ابراز کردند.

در این بیانیه آمده است: جدیت بحران انسانی و اقتصادی نیازمند واکنش قوی و هماهنگ جامعه بین‌المللی و رسیدگی هماهنگ به همه ابعاد این وضعیت و دسترسی کامل تمامی مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه در راستای اصول بشردوستانه، بررسی شد.

نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و آسیای میانه همچنین بر ایجاد دولت فراگیر از طریق فرایند سیاسی معتبر و مشروع تاکید کردند که در آن مشارکت معنادار همه ذینفعان قومی و سیاسی، از جمله زنان و اقلیت‌ها محترم شمرده شود.

در این نشست، بر اهمیت جلوگیری از استفاده شدن خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای میزبانی، تأمین مالی یا صدور تروریزم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز به سایر کشورها تأکید شد.

مقابله با قاچاق انسان و مواد مخدر نیز از جمله موضوعات مورد بحث بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا