آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنانسیاست

رایزنی نمایندگان امریکا با مقامات ترکیه، اندونیزیا و سازمان همکاری اسلامی در باره افغانستان

خبرگزاری دید: نمایندگان ویژه امریکا در امور افغانستان با مقامات ترکیه، اندونیزیا و سازمان همکاری اسلامی در نیویارک ملاقات کرده و پیرامون همکاری‌ها در ارتباط به افغانستان رایزنی کردند.


توماس ویست و رینا امیری نمایندگان ویژه امریکا در امور افغانستان و حقوق زنان در چند رشته توییت از دیدارشان با مقامات بلندپایه ترکیه، اندونیزیا و سازمان همکاری اسلامی در نیویارک خبر داده و در رابطه به همکاری‌ها در افغانستان تبادل نظر کرده‌اند.
ویست در باره دیدارش با خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونیزیا نوشته است: او یک مدافع خستگی‌ناپذیر برای زنان و دختران است. مشتاقانه منتظر ادامه همکاری اندونیزیا-ایالات متحده در باره افغانستان باشید.
نمایندگان امریکا همچنین در دیدار جداگانه با دیپلمات‌های ترکیه در مورد موضوعات امنیتی، حقوق زنان، از جمله حمایت ملموس ترکیه از آموزش دختران و مسایل مربوط به پناه‌جویان گفت‌وگو کرده‌اند.
ویست می‌گوید که تخصص ترکیه، دیپلماسی فعال و روابط قوی مردم افغانستان و ترکیه حایز اهمیت است.
ویست و امیری همچنین در دیدار با طارق علی بخیت نماینده سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان در باره نقش این سازمان در افغانستان صحبت کرده‌اند.
ویست از تلاش‌های جاری سازمان همکاری اسلامی به خاطر صندوق اعتماد بشردوستانه و مشارکت معتبر در افغانستان در زمینه حقوق اساسی استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا