آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

رایزنی هند و روسیه روی تحولات افغانستان و اقدامات دوجانبه

هیئت‌های هند و روسیه به رهبری مشاوران امنیت ملی دو کشور پیامدهای احتمالی امنیتی روی کار آمدن طالبان را در افغانستان برای هند و تأثیر آن بر منطقه آسیای مرکزی و روسیه به بحث و بررسی گرفتند.


به گزارش خبرگزاری دید، جنرال نیکولای پتروشف مشاور امنیت ملی روسیه در رأس هیئتی با اجیت دوول همتای هندی‌اش ملاقات و در مورد تحولات افغانستان و پیامدهای آن روی دو کشور و منطقه آسیای مرکزی بحث و تبادل نظر کردند.
در بیانیه‌ای که سفارت روسیه در هند از این گفت‌وگوها منتشر کرده آمده است: در رایزنی‌های هند و روسیه، به تشدید کار مشترک سرویس‌های دو کشور و نهادهای نظامی توجه شد. در مورد وضعیت نظامی، سیاسی و اجتماعی-اقتصادی در افغانستان تبادل نظر شد.
بیانیه افزود که طرفین همچنین در باره مشکلات بشردوستانه و مهاجرت و دورنمای تلاش‌های مشترک روسیه-هند به هدف ایجاد شرایط برای راه‌اندازی روند حل و فصل صلح‌آمیز بر مبنای گفت‌وگوهای میان‌افغانی نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
جوانب همچنین در مورد یک رویکرد هماهنگ در مقابله با هرگونه احتمال فعالیت‌های تروریستی از افغانستان تحت کنترول طالبان به هند، روسیه و منطقه آسیای مرکزی صحبت کرده‌اند.
تهدیدات ناشی از شبکه‌های مواد مخدر، نقش کشورهای منطقه، همکاری‌های هند و روسیه و چالش‌های فعلی و آینده نیز از جمله موضوعات مورد بحث این دیدار بوده است.
بیانیه سفارت روسیه در هند افزود که روی «اهمیت تعیین پارامترهای ساختار دولت آینده افغانستان توسط مردم افغانستان و همچنین نیاز به جلوگیری از تشدید خشونت، تضادهای اجتماعی و قومی» تأکید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا