آخرین اخبارخبر های مهمسیاستمنطقه

رایزنی وزرای خارجه آلمان و پاکستان در باره تخلیه مردم در معرض خطر از افغانستان

خبرگزاری دید: وزیر خارجه آلمان که به تازگی به پاکستان سفر کرده با همتای پاکستانی و برخی مقامات دیگر این کشور در باره تخلیه مردم در معرض خطر از افغانستان رایزنی کرده است.

رایزنی وزرای خارجه آلمان و پاکستان در باره تخلیه مردم در معرض خطر از افغانستان

انالنا بئربوک وزیر خارجه آلمان قرار است در این سفر در مورد کمک به مردم افغانستان، روند تخلیه شهروندان نیازمند حفاظت و افزایش فشار بر طا-لبان برای رعایت حقوق زنان با مقام‌های پاکستانی گفت‌وگو کند.
وزیر خارجه آلمان به پاکستان به عنوان شریکی کلیدی در پروسه تخلیه شهروندان نیازمند حفاظت از افغانستان می‌نگرد.
وزیر خارجه آلمان روز گذشته (دوشنبه، ۱۶ جوزا) پیش از آغاز سفر چهارروزه به پاکستان، یونان و ترکیه، اعتراف کرد که روند تخلیه افغان‌های نیازمند حفاظت به کندی پیش می‌رود.
انالنا بئربوک گفت: «راه‌ حل‌های ساده و واقعاً رضایت‌بخش وجود ندارد».
بئربوک گفت که کمک به مردم افغانستان و همزمان افزایش فشار بر طالبان از اهداف مذاکراتی است که او در پاکستان با مقام‌های این کشور انجام می‌دهد.
دویچه وله گفته که وزیر خارجه آلمان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در اسلام‌آباد با شهباز شریف؛ نخست‌وزیر و بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی‌اش گفت‌وگو می‌کند.
قرار است در این سفر، وزیر خارجه آلمان با کارمندان سفارت کشورش در پاکستان و نیز انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان (جی‌آی‌زید) درباره ادامه سفر کارمندان محلی پیشین افغان و سایر افراد نیازمند حفاظت مستقر در پاکستان نیز گفت‌وگو کند.
او گفته است که خودش شخصاً به افغان‌ها کمک خواهد کرد.
وزارت خارجه آلمان گفته‌ است که در مذاکراتش با مقام‌های پاکستانی در کنار حمایت از مهاجران افغان، قرار است مسئله چگونگی رعایت حقوق زنان توسط طا-لبان نیز مطرح شود.
این در حالی ‌است که طا-لبان پس از تسلط خود بر افغانستان محدودیت‌های مختلفی را در زمینه تحصیل، کار، فعالیت، سفر و حتی پوشش ظاهری زنان وضع کرده‌اند؛ محدودیت‌هایی که اعتراض مداوم زنان را به همراه داشته ‌است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا