آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

رای ۳۵ درصدی قوم هزاره به معنی پیروزی دولت ساز است

رییس جمهور غنی در جمع صدها تن از هواداران و کمپاینران ستاد معاونت دوم تیم انتخاباتی دولت ساز، عصر روز پنجشنبه در قصر سلام خانه ارگ با اشرف غنی رییس جمهور دیدار کردند.

رییس جمهور غنی در جمع صدها تن از هواداران و کمپاینران ستاد معاونت دوم تیم انتخاباتی دولت ساز، عصر روز پنجشنبه در قصر سلام خانه ارگ با اشرف غنی رییس جمهور دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار سرور دانش، شماری از رهبران احزاب، چهره‌های سیاسی، تعدادی از نمایندگان مردم درشورای ملی، مشاوران رییس جمهور، فعالان سیاسی، سران اقوام، علما و امامان مساجد، استادان دانشگاه‌ها و چهره‌های علمی، فعالان فرهنگی، زنان، اعضای جامعه مدنی، جوانان، دانشجویان و صدها تن از اقشار مردم حضور داشتند.
سرور دانش گفت که همکاران ما در ستاد معاونت دوم تیم دولت ساز سینه سپر کردند و با منطق و تعقل در مبارزات انتخاباتی سهم گرفتند که در نتیجه ما بیش از ۳۵ در صد آرای مردم هزاره و شیعه را از آن خود ساختیم که این رقم در طول چهار انتخابات ریاست جمهوری بی پیشینه است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد که رأی اکثریت مردم افغانستان در سرتاسر کشور به تیم دولت ساز یک انتخاب آگاهانه بود. وی گفت:«مردم بر این باور بودند و هستند که در میان ۱۸ تیم انتخاباتی تنها تیم دولت ساز است که برای آبادانی کشور هم برنامه دارد و هم اهل تصمیم و عمل است.»
اشرف غنی رییس جمهور کشور سخنرانی کرده و نخست از تمام شهروندان کشور و مخصوصاً مردم شریف هزاره که به صورت گسترده و باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و به تیم دولت ساز رأی دادند قدردانی کرد.
رییس جمهور رأی سرنوشت ساز مردم هزاره را برای تیم دولت ساز، هدفمندانه، آینده محور، دولت محور و ملت محور خواند و تأکید کرد که ۳۵ فیصد رأی مردم به تیم دولت ساز پاکترین رأی و معنادارترین رأی است و از لحاظ معنوی و ارزشی صد فیصد مؤثر و ارزشمند است.
اشرف غنی نوع کمپاین تیم دولت ساز در ستاد معاونت دوم ریاست جمهوری را از لحاظ اخلاق مداری وعزت محوری در افغانستان بی‌نظیر خواند و گفت کسانی که در مبارزات انتخاباتی خود اخلاق مداری را نادیده گرفته و به این مردم شریف تحقیر و توهین می‌کنند، باید خجالت بکشند.
وی گفت که افغانستان دیگر یک ملت واحد است و به هیچ کسی اجازه تقسیم براساس تعصبات قومی و سمتی را نمی‌دهد.
رییس جمهور گفت:« جامعه هزاره و شیعه افغانستان هم بانیان اصلی و هم حامیان اصلی دموکراسی در افغانستان هستند».
وی افزود:« انتخابات آزاد و حقوق مساوی مردم از خواسته های اصلی و برحق شهید وحدت ملی استاد مزاری بود، این دو عنصر اساسی در کلام شهید مزاری استوانه‌های اصلی دموکراسی است.»
به گفته داکتر اشرف غنی، هزاره‌ها در خط روشن عدالتخواهانه شهید مزاری امروز مسیر خود را موفقانه طی کرده‌اند و هرگز آن ستم‌ها و تبعیض‌های تاریخی دیگر تکرار شدنی نیست.
وی گفت:« من دیگر به هیچ کسی اجازه هم نمی‌دهم که آن گذشته‌های تلخ تکرار شود.»
رییس جمهور با اشاره به امنیت مناطق مرکزی گفت که برای تأمین امنیت مناطق مرکزی یک طرح جامع امنیتی تدوین شده است و علاوه برآن تغییر وضعیت نظامی افغانستان از حالت دفاعی به حالت تهاجمی دشمن را در وضعیت ضعیف قرار داده و فرصت نا امن سازی این مناطق را از آنان خواهند گرفت.
داکتر اشرف غنی راجع به اعلام نتایج به موقع انتخابات ریاست جمهوری گفت که به رأی پاک مردم باورمند هستیم و کمیسیون براساس قانون باید نتیجه کمیسیون را به زودترین وقت اعلام کند. وی گفت:« آنان که از بازشماری و اعلام نتیجه انتخابات می‌ترسد به رأی مردم باور ندارند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا