آخرین اخبارافغانستانسیاست

ربانی: اکنون نیروهای خارجی در کشور نیست، بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد

صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه اسبق کشور می‌گوید که طالبان باید به دنبال حل اختلافات از طریق مذاکرات باشند و در نهایت دولتی را تشکیل دهند که شامل همه مردم شود و همه مردم افغانستان باید در دولت اظهار نظر کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه اسبق کشور نسبت به گسترش مقاومت در پنجشیر به بقیه افغانستان در صورت حل نشدن اختلافات از طریق مذاکره هشدار داد.
وی در یک ویدئو خطاب به طالبان گفت: «این جنگ به نفع شما و مردم شما نیست. احتمالاً در دو هفته گذشته موقعیت خود را از نظر سیاست و قدرت درک کرده‌اید.
صلاح‌الدین ربانی این ویدئو را از خارج از افغانستان پخش کرده است زیرا او به همراه دیگر سیاستمداران افغان یک روز قبل از ورود طالبان به کابل به اسلام آباد رفته بودند.
ربانی گفت که اکنون هیچ سرباز خارجی در افغانستان وجود ندارد و بهانه‌ای برای جنگ طالبان باقی نمی‌ماند.
وی افزود که انحصار قدرت و استبداد تجربه شکست خورده دولت قبلی است که بدون شک منجر به سقوط می‌شود.
ربانی همچنین گفت که طالبان باید به دنبال حل اختلافات از طریق مذاکرات باشند و در نهایت دولتی را تشکیل دهند که شامل همه مردم شود و همه مردم افغانستان باید در دولت اظهار نظر کنند.
ولایت پنجشیر در حال حاضر تنها منطقه در افغانستان است که نیروهای مقاومت به رهبری احمد مسعود در حال مبارزه با طالبان هستند.
این منطقه در چهار روز گذشته شاهد درگیری شدید بین طرفین درگیر بوده است و هر دو طرف ادعا می‌کنند که تلفاتی را به طرف مقابل تحمیل کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا