آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ربانی: حکومت فعلی نتوانسته به تعهدات خود عمل کند


صلاح‎الدین ربانی، رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی، عضو ارشد ائتلاف نجات و سرپرست وزارت خارجه در مراسم گرامی‎داشت ششمین سالروز شهادت استاد ربانی در بدخشان، حکومت را متهم به عدم پاسخگویی در برابر خواست‎های مردم کرده و افزود که این حکومت نتوانسته به تعهدات خویش عمل کند.
به گزارش خبرگزاری دید، مراسم گرامی‎داشت ششمین سالروز شهادت استاد ربانی در بدخشان با اشتراک شماری از بزرگان سیاسی، اعضای مجلس نمایندگان، مسئولان محلی و تعداد زیادی مردم در شهر فیض‌آباد برگزار شد که در آن سخنرانان، به ابعاد گسترده زندگی استاد ربانی اشاره کرده و از حکومت خواستند که پرونده‎های قتل‎های زنجیره را جدی پیگیری کند.
صلاح‎الدین ربانی، رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی و عضو ارشد ائتلاف نجات در این همایش گفت که حکومت نتوانسته به خواست‎های مردم پاسخ مثبت داده و به تعهداتش عمل کند.
آقای ربانی کارنامه حکومت را ناکام خوانده و دولت مرکزی را متهم به رعایت عدم توازن در رشد اقتصادی و زیربنایی ولایات کرد.
رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی افزود که تاکنون حکومت در مورد ابهامات قتل‎های زنجیره‎ای به ویژه پرونده به شهادت رساندن استاد ربانی، معلومات قانع کننده نداده و پرونده‎ها مکتوم نگهداشته شده است.
از سوی هم شماری از اشتراک‌کنندگان دیگر این همایش بر برگزاری به موقع انتخابات تاکید کرده و گفتند که هیچ‌کس نمی‎تواند مانع تصمیم مردم در انتخابات شود.
گفتنی است که برهان‎الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی در سمت‎هایی همانند ریاست دولت اسلامی از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱میلادی، نماینده مردم در مجلس نمایندگان و ریاست شورای عالی صلح کار کرده بود. آقای ربانی از چهره‎های نیرومند و تاثیرگذار در دوران مبارزه علیه شوروی و مقاومت علیه گروه طالبان بود که سرانجام ۶ سال پیش از امروز توسط تروریستی که به بهانه صلح نزد وی آورده شده بود، ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا