برگزیدهسیاست

ربانی حکومت وحدت ملی را ناکام خواند

صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه گفت که رهبران حکومت وحدت ملی در دو سال اخیر، در زمینه تطبیق کامل توافقنامه سیاسی ناکام بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، صلاح‌الدین ربانی که در میان جوانان جمعیت اسلامی افغانستان صحبت می‌کرد گفت: بهترین شیوه حکومتداری در افغانستان، نظام پارلمانی است که با برگزاری لویه جرگه و با تعدیل قانون اساسی، نظام کنونی متمرکز باید به نظام پارلمانی غیر متمرکز تغییر داده شود.
وزیر خارجه کشور تاکید کرد که در تطبیق کامل توافقنامه سیاسی کوتاهی نخواهند کرد و سهم‌داران قدرت همچنان بر تعهدات خود مبنی بر تغییر نظام، به گونه مستحکم ایستاده‌اند.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی گفت که تغییر نظام به پارلمانی از خواست‌های اساسی حزب جمعیت و ریاست اجرائیه است.
آقای عبدالله در خصوص انتخابات پارلمانی خاطرنشان کرد که میلیون‌ها کارت کهنه رای دهی گدام‌ها، در انتخابات پارلمانی استفاده نخواهد شد.
رییس اجرائیه همچنین در باره توزیع تذکره‌های الکترونیکی اشاره کرد و گفت که تلاش‌ها جریان دارد و در آینده نزدیک، سرنوشت توزیع آن، روشن خواهد شد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز چهارشنبه، کمیسیون مستقل انتخابات طرح کلی خود را در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی به ارگ ریاست‌جمهوری فرستاده است و چگونگی استفاده از کارت‌های کهنه در انتخابات پارلمانی و کوچک‌سازی حوزه‌های انتخاباتی شامل این طرح شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا