آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

رحیمی : قومی بودن جنگ از سوی «ISI» مطرح می‎شود


همایشی با حضور والی هرات و هزاران تن از باشندگان این ولایت به مناسبت اعلام موجودیت دفتر «روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت در حوزه غرب» در مرکز شهر هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات، اظهار امیدواری کرد که افتتاح دفتر روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت در ولایت هرات یک گام اساسی جهت صیانت از ارزش‌های جهاد و مقاومت باشد.
والی هرات گفت: «ارزش‌های جهاد و مقاومت ارزش‌های مقدسی‌اند که سبب بوجود آمدن نظام اسلامی در افغانستان شده و توجه بدان سبب رفاه و آرامی ملت می‌شود.»
آقای رحیمی در واکنش به سخن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که گفته، جنگ در افغانستان قومی است گفت: «قومی بودن جنگ در کشور سال‎هاست که از سوی استخبارات بیگانه «آی اس آی» پاکستان مطرح می‎شود.
جای تاسف که عناصر داخلی این حرف را می‌زنند.»
وی، با اشاره به شرایط حساس کنونی مردم را به وحدت و یک‎دلی و حمایت از نظام فراخواند و تاکید نمود که در حال حاضر نیز، مقاومت علیه اشغالگران تروریست و دشمنان مردم افغانستان همچنان ادامه دارد.
آقای رحیمی ضمن اتحاف دعا به روح شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت: جنگ افغانستان جنگ علیه تروریزم منطقه‎ای و جهانی است، همه ما باید به رشادت ملت افغانستان ارج نهند.
والی هرات تاکید کرد:منافع ملت بزرگ افغانستان در وحدت ملت است، همه باید در برابر دشمن بسیج شوند.
در این میان، جنرال دین محمد جرأت رهبر روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت ومشاور رییس‎جمهورغنی نیز هدف ایجاد این روند را پاسداری از ارزش‌های اسلامی و جهادی عنوان کرد.
آقای جرات گفت:« در افتخارات جهاد افغانستان تمام اقوام سهم داشتند و نظام فعلی محصول خون شهداست.»
وی افزود، هر کس بخواهد ملت ما را به طرف نفاق سوق دهد دشمن مردم ماست و شکست خواهد خورد.
این در حالیست که برخی از شهروندان هرات، راه‌اندازی چنین محافل با مصارف هنگفت و بازگشایی دفاتر گوناگون تحت عنوان‌های مختلف را مقدمه‌ای برای کمپاین‌های انتخاباتی عنوان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا