آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

واکنش صالح در برابر مجلس:

رد برنامه«دسترخوان ملی» بانک جهانی را وادر به تغییر پروژه‌هایش نمی‌کند

معاون نخست رییس جمهور نسبت به تصمیم روز گذشته مجلس نمایندگان مبنی بر رد برنامه «دسترخوان ملی» حکومت واکنش نشان داده و می‌گوید که «گرفتن نام فقیر نه هنر است و نه شجاعت».

معاون نخست رییس جمهور نسبت به تصمیم روز گذشته مجلس نمایندگان مبنی بر رد برنامه «دسترخوان ملی» حکومت واکنش نشان داده و می‌گوید که «گرفتن نام فقیر نه هنر است و نه شجاعت».
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح در یک یادداشت کوتاه در فیسبوک خطاب به مجلس نمایندگان گفته است که رد برنامه «دسترخوان ملی» از سوی این نهاد به معنای آن نیست که بانک جهانی برای اختصاص پول این برنامه به پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی ترغیب و یا وادار شود.
مجلس نمایندگان روز گذشته با اکثریت آرا بودجه برنامه «دسترخوان ملی» حکومت را رد کرد.
حکومت برای تطبیق این برنامه ۲۴۴ میلیون دالر از کمک‌های بانک جهانی در نظر گرفته بود.
مجلس نمایندگان گفته است که این برنامه «غیرشفاف» و «غیرمؤثر» است.
صالح در دفاع از این برنامه گفته است که بودجه «دسترخوان ملی» جزء لاینفک تلاش برای کاهش گرسنگی است، نه فقر.
معاون اول رییس جمهور افزوده است: «اگر این مسئله را در سطح یک خانواده به تمثیل بگیریم، این است که شما خانواده‌ای را که در گرسنگی به سر می‌برد، می‌خواهید قناعت دهید که نان نخورند و از صرفه‌جویی خود خانه آباد کنند. گرسنه نان خواب می‌بیند نه خانه».
معاون اول رییس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفته است که شما به جای تعدیل طرح این برنامه، دسترخوان فقیران را با «خشم و شتاب» دور انداخته‌اید.
صالح ابراز امیدواری کرده است که اعضای مجلس به خاطر خود و جایگاه خود در جامعه درباره تصمیم روز سه‌شنبه خود دوباره فکر کنند.
او تأکید کرده است که گرفتن نان فقیر «نه هنر است و نه شجاعت».
گفتنی است که پیش از این برنامه توزیع نان خشک از سوی حکومت برای مردم فقیر غیر شفاف و فساد آفرین خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا