آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رد درخواست امریکا مبنی بر عذر خواهی رسمی از سوی محب

C به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور درخواست امریکا را برای عذرخواهی در مورد اظهار نظر وی در مورد خلیلزاد رد کرد.

C به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور درخواست امریکا را برای عذرخواهی در مورد اظهار نظر وی در مورد خلیلزاد رد کرد.
یک شبکه امریکایی خبر داده که ایالات متحده به طور خصوصی خواستار عذرخواهی حمدالله محب برای انتقاد از نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شده و اعلام کرده بود اگر محب چنین کاری را انجام ندهد کارکنان امریکا روابط خود را با وی قطع خواهند کرد .
محب هفته گذشته در جمع گروهی از خبرنگاران در سفارت افغانستان در واشنگتن گفته بود که خلیلزاد تلاش می‌کند تا «از دولت افغانستان مشروعیت‌زدایی کند»، چراکه «برای خود در افغانستان آرزوهایی دارد» و امیدوار است که یک «دولت موقت در افغانستان روی کار بیاید و او بتواند نیابت آن را بر عهده بگیرد.»
براساس این گزارش، مشاور امنیت ملی افغانستان با رد این درخواست به کابل بازگشته و مشخص نیست کانال ارتباطی امریکا و افغانستان بعد از قطع ارتباط با حمدالله محب چه کسی خواهد بود.
به نوشته این رسانه امریکایی،‌ قرار بود محب در سفر به واشنگتن با مشاور امنیت ملی امریکا دیدار داشته باشد که بعد از انتقاد وی از خلیلزاد این دیدار لغو شد.
همچنین در مدت حضور محب در امریکا، تاکنون دیداری میان وی و خلیلزاد انجام نشده و انتقاد وی از نماینده امریکا در امور صلح سطح روابط امریکا و افغانستان را در پایینترین حد خود از زمان قدرت گرفتن ترامپ قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا