آخرین اخبارجهان

رد فرمان ترامپ از سوی دادگاه سان‌فرانسیسکو


دادگاه تجدید نظر فدرال در ایالت سانفرانسیسکوی امریکا، علیه فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ درباره ممنوعیت مهاجرت از شش کشور مسلمان به امریکا رای داد و حکم ماه مارچ گذشته دادگاه هاوایی در مورد تعلیق این فرمان را تایید کرد.
دونالد ترامپ در فرمان خود مهاجرت از کشورهای ایران، سوریه، لیبیا، یمن، سومالیا و سودان به امریکا را ممنوع اعلام کرده است.
به نقل از رادیو فرانسه، در بخشی از حکم دادگاه تجدید نظر سانفرانسیسکو که روز دوشنبه ۱۲جون برگزارشد گفته شده که «فرمان دلایل قانع‌کننده کافی برای به تعلیق‌ درآوردن ورود بیش‌تر از ۱۸۰ میلیون نفر براساس ملیت آن‌ها[ به امریکا] ارایه نمی‌کند.»
جف سشنز، وزیر عدلیه امریکا با انتشار اطلاعیه‌ای از حکم دادگاه سانفرانسیسکو انتقاد کرد و گفت صدور فرمان مهاجرتی «در حیطه صلاحیت‌های قانونی» رییس‌جمهور قرار دارد.
خبرگزاری رویترز نوشته است که سه قاضی دادگاه تجدید نظر که از دوره دموکرات‌ها به کارخود ادامه می‌دهند، در مورد قانونی‌بودن فرمان دونالد ترامپ اظهار نظر نکرده‌اند، بلکه دلایل ناکافی برای ثبوت عقلانی‌بودن آن را برجسته کرده‌اند.
پیش‌تر، دادگاه‌هایی در ریچموند و مریلاند نیز بخش مربوط به ممانعت مهاجرت از شش کشور مسلمان در فرمان دونالد ترامپ را نشانه‌ای از «عدم مدارا و تبعیض دینی» ارزیابی کرده بودند.
در همین حال، شین سپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اظهار اطمینان کرد که دادگاه عالی فرمان مهاجرتی را تایید خواهد کرد، زیرا به گفته او کشورش به تمامی امکانات نیاز دارد تا « جلو ورود تروریست‌ها به امریکا و اقدام به کشتار و خشونت از سوی آن‌ها» را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا