آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

رد پای اتباع پاکستان و تاجیکستان در جنگ بغلان

مسئولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در ولایت بغلان، تلفات سنگینی بر جنگجویان این گروه وارد شده است. این مسئولان همچنین می‌گویند که در میان جنگجویان کشته‌شده چندین تن از اتباع پاکستان و تاجیکستان نیز شامل می‌باشند.


به گزارش خبرگزاری دید، فیروزالدین ایماق عضو پیشین شورای ولایتی بغلان می‌گوید که با رسیدن کماندوها و نیروهای امنیت ملی، اوضاع امنیتی نسبتاً بهبود یافته؛ اما با آن‌هم جنگ در ولسوالی‌های نهرین، دهنه غوری و بغلان مرکزی جریان دارد.
در همین حال، صفی‌الله محمدی فرمانده لوای کماندو در شمال کشور که در ولسوالی دهنه غوری حضور دارد می‌گوید که جنگ در ولسوالی دهنه غوری جریان دارد، سایر نقاط این ولسوالی در تصرف نیروهای امنیتی است و تنها دو پوسته (پوسته‌های سرکوهی) در اختیار طالبان است و عملیات هوایی برای تصرف این دو پوسته نیز تنظیم شده است.
به گفته او، شب گذشته طالبان بار دیگر به قصد سقوط ولسوالی دهنه غوری حملات شان را آغاز کرده بودند که این حملات با وارد شدن تلفات سنگین بر طالبان عقب زده شد.
از سویی هم، فرمانده نیروهای کماندو در شمال توضیح داده است که شب گذشته طالبان در دهنه غوری ۲۵ کشته و ۱۷ زخمی و در نهرین ۱۰ کشته و ۲۰ زخمی دادند. به گفته او، در میان جنگجویان کشته‌شده در دهنه غوری، دو تبعه پاکستانی و تاجیکستانی که در ساخت و ساز ماین و تنظیم سلاح‌های لایزری کار می‌کردند، نیز شامل می‌باشند.
روز گذشته، عباس توکلی معاون قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز گفت که طی راه اندازی عملیات مشترک نیروهای امنیتی در سطح این ولایت جهت بازپس‌گیری ساحات تصرف‌شده، ۳۱ تن از جنگجویان طالبان کشته شده و ۲۸ تن دیگر این گروه زخمی شده است.
سه شنبه هفته گذشته گروه طالبان حملات گسترده‌ای را در ولایت بغلان انجام دادند که در نتیجه آن شهر کهنه ولسوالی بغلان مرکزی به دست این گروه سقوط کرد. با آن هم اما، نیروهای امنیتی در مرکز ولسوالی بغلان مرکزی حضور دارند و با طالبان در حال نبرد هستند.
وزارت دفاع ملی امروز یکشنبه اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۲۸۸ طالب در چند ولایت کشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا