آخرین اخبارسیاستمنطقه

رزمایش روسیه و کشورهای آسیای میانه در مرز افغانستان پایان یافت

خبرگزاری دید: رزمایش کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه که در مرز تاجیکستان و افغانستان به هدف نمایش آمادگی این کشورها در برابر تهدیدات امنیتی برگزار شده بود، پایان یافت.


رسانه‌های محلی گزارش دادند که این رزمایش با هدف نشان دادن آمادگی روسیه و دیگر کشورهای آسیای میانه برای محافظت از تاجیکستان در صورت وقوع حملات تروریستی از جنوب و از خاک افغانستان طراحی شده بود.
روابط تاجیکستان با سران طا-لبان در کابل از همان ابتدا خوب نبود و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش حضور شبه‌نظامیان در دوطرف مرز، باعث نگرانی مسکو شده است.
در این رزمایش که توسط سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) شامل بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شده بود، بیش از ۴ هزار نظامی و همچنین تانک، توپخانه و هواپیماهای تهاجمی شرکت داشتند.
به نوشته رویترز، استانیسلاو زاس دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، با بیان اینکه رزمایش مذکور با هدف نشان دادن «اینکه هیچ‌گونه تهاجمی به خاک تاجیکستان مجاز نخواهد بود» انجام گرفت، توضیح داده است: «ما تاجیکستان را در برابر خطر تنها نخواهیم گذاشت».
پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان هنوز پایدار نیست و تروریست‌ها سعی می‌کنند از آن سوء استفاده کنند، گفته بود که تهدید واقعی، انتقال فعالیت‌های تروریستی و مواد مخدر از افغانستان به خاک کشورهای همسایه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا