آخرین اخبارجهان

رزمایش مشترک واشنگتن ـ سئول پس از آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

ایالات متحده و کوریای جنوبی روز گذشته به وقت محلی در سئول، رزمایش هوایی بزرگی را آغاز کردند که طی پنج روز، ۲۳۰ هواپیما و ۱۲ هزار نیروی امریکایی در آن حضور خواهند داشت.
به نقل از صدای امریکا، این رزمایش هرچند تمرین سالانه امریکا و کوریای جنوبی است اما با توجه به تازه‎ترین آزمایش موشکی کوریای شمالی، ابعاد گسترده‎تری یافته است.
به نوشته رسانه « بلومبرگ »، بزرگترین رزمایش امریکا و کوریای جنوبی یک هفته بعد از آزمایش «قوی‎ترین موشک» پیونگ یانگ برگزار می شود.
امریکا در این رزمایش، شـش جنگنده اف-۲۲ و شش‌ جنگنده اف-۳۵ را شرکت داده است که به گفته سخنگوی پایگاه هوایی امریکا در کوریای جنوبی نشانه حضور گسترده جنگنده‌های نسل پنجم در این رزمایش است.
کوریای شمالی هشتم قوس تازه‎ترین آزمایش موشکی خود را انجام داد که براساس برآوردها، قابلیت هدف قراردادن همه نقاط خاک امریکا را دارد.
پیشتر از این، دولت ایالات متحده درباره آزمایش موشکی کوریای شمالی هشدار داده بود.
مک‌ ماستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود، کوریای شمالی اکنون بزرگترین تهدید علیه امریکاست و از افزایش خطر جنگ بین دو کشور خبر داد.
در همین حال، کوریای شمالی رزمایش‎های مشترک کوریای جنوبی و ایالات متحده را « تحریک‎آمیز» خوانده است.
امریکا خواستار توقف کامل برنامه‎های موشکی و هسته‎ای کوریای شمالی است، ولی پیونگ‎یانگ به دلیل زیر تهدید بودن از سوی امریکا به ادامه این برنامه‎ها پافشاری می‎کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا