آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

رسانه‌های خارجی برای بدنامی افغانستان کار می‌کنند/ زنان حقیقت انکار ناپذیر جامعه هستند

خبرگزاری دید: سخنرانان در همایش «تقویت نظام اسلامی در پرتو علم و هنر» از ضرورت برگشت نخبگان به کشور، نقش زنان در جامعه و حق آموزش آن‌ها و همچنان وضعیت رسانه‌ها سخن زدند.


بنیاد پیامبر اعظم روز پنجشنبه ( ۵ عقرب) مراسمی تحت عنوان تقویت نظام اسلامی در پرتو علم و هنر در کابل برگزار کرد.
سید حسن هادی مسئول بنیاد پیامبر اعظم گفت که علم و هنر باعث پیشرفت و تکامل انسان‌ها می‌شود و هنر محرکه ترقی و تکامل مدنیت در جامعه است.
آقای هادی افزود که ما باید زمینه برگشت نخبگان را فراهم کرده و از تخصص آن‌ها برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.
وی همچنان گفت‌ که افغانستان معادن کافی و آب شیرین دارد، اما تنها چیزی که ندارد علم استخراج معادن و استفاده از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است، عدم تخصص در هر بخش و نبود علم کافی افغانستان را به یک کشور مصرفی تبدیل کرده است.
آقای هادی یکی از عوامل موثر در پیشرفت جامعه به خصوص رشد آموزش و هنر را وابسته به مدرن شدن محتوای درسی مکاتب و دانشگاه‌ها دانسته گفت: اگر بخواهیم علم و هنر را در کشور رشد دهیم و همچنان در قسمت تقویت نظام اسلامی قدم‌های عملی برداریم باید در قسمت نصاب درسی توجه جدی داشته و از میتود‌های سنتی بگذریم.
هادی گفت: ما باید میتود‌های جدید درسی را در نهاد‌های آموزشی و علمی نهادینه کنیم.
در همین حال، میر محمود شاه هاشمی رییس اتحادیه سینماگران افعانستان گفت که هنر در تمام جهان ارزش دارد و ما برای حفظ هنر با شکم خالی و پای برهنه تلاش کردیم و چراغ هنر را در افعانستان روشن نگهداشتیم.
هاشمی گفت که رسانه‌های خارجی برای بدنامی افغانستان کار می‌کند، تا ما را به جهان یک کشور بی‌سواد، فقیر و بی علم، بی فرهنگ و بی هنر معرفی کند.


هاشمی همچنان افزود که ما تا پای جان از فرهنگ و ارزش های افغانستان محافظت می‌کنیم و دروازه های اتحادیه سینما گران افغانستان به روی همه باز است.
از سویی هم، نازنین احمدی یکی از دختران که در وضعیت بسته بودن مکاتب به نقاشی روی آورده، می‌گوید که زنان و دختران در افغانستان یک حقیقت انکار ناپذیر است و باید حقوق زنان در تمام عرصه‌ها تامین شود.
احمدی می‌گوید که آموختن علم برای زن و مرد است و هیچ کسی نباید این حق را از شهروندان بگیرد.
گفتنی است، بنیاد پیامبر اعظم نمایشگاه عکس و جمع‌آوری امضا را برای قربانیان حمله خونین کاج راه‌اندازی کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا