آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

رسانه امریکایی: درخواست اکثر متقاضیان ویزای بشردوستانه امریکا رد شده است

خبرگزاری دید: روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده که درخواست اکثر شهروندان افغانستان برای ویزای بشردوستانه امریکا رد شده است.

رسانه امریکایی
این روزنامه به نقل از شریف عزیزی مترجم سابق نیروهای ویژه امریکایی نوشته است که درخواست پناهندگی خانواده‌‌ او که پس از تسلط طا-لبان بر کابل از افغانستان فرار کرده‌اند، رد شده است.
آقای عزیزی که در حال حاضر در سن خوزه کالیفرنیا زندگی می‌کند گفته است: «همه گواهی‌های تقدیری که دریافت کردم، تمام قول‌هایی که گرفتیم، به نظر یک دروغ بزرگ است».
به نوشته‌ نیویارک تایمز، سال گذشته زمانی که جنگ‌جویان طا-لبان کابل را تصرف کردند، اعضای خانواده‌ عزیزی که از آخرین پروازهای تخلیه‌ امریکا جا ماندند، به پاکستان گریخته‌اند.
مقام‌های امنیتی ایالات متحده که به تنظیم مدارک خروج آنها کمک کرده بودند به خانواده‌ عزیزی اطمینان داده بودند که می‌تواند برای برنامه‌ای که برای تسریع ورود به ایالات متحده برای افرادی که با شرایط اضطراری روبه‌رو هستند درخواست دهد؛ اما ماه‌ها پس از ارسال درخواست‌، آنها پاسخ رد دولت امریکا را دریافت کرد‌ه‌اند.
هزاران نفر از متحدان و همکاران نیروهای خارجی که از پرواز‌های تخلیه جا مانده‌اند و در افغانستان مخفی شده‌اند یا به طور غیرقانونی در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند، منتظر انتقال به امریکا هستند. با گذشت شش ماه از خروج امریکا، این افراد منتظر بررسی پرونده‌های‌شان هستند.

درخواست

به نوشته‌ نیویارک تایمز، از ۴۳ هزار درخواست ویزای بشردوستانه که سازمان مهاجرت امریکا از جولای ۲۰۲۱ دریافت کرده است، کمتر از دو هزار آن بررسی شده و تا ۱۱ فبروری یک هزار و ۵۰۰ مورد رد و ۱۷۰ مورد تایید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا