آخرین اخبارافغانستانسیاست

رستاخیز تغییر: اقدام ترامپ را محکوم می‌کنیم/ اعلامیه حکومت خنثی است

اعلامیه رستاخیز تغییر در پیوند به شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل از جانب رییس جمهور امریکا و موضع ضعیف و مجهول حکومت وحدت ملی.

بیت‎المقدس یک نماد هویتی و ارزش فکری است که به همه جهان اسلام تعلق دارد.
جنبش رستاخیز تغییر به عنوان یک جریان عدالت‎محور که مبارزه برای داد‎خواهی سرلوحه فعالیت‎های آن را می‌سازد، در پیوند به اقدام یک‎جانبه رییس جمهور ایالات متحده امریکا برای شناسایی محل مورد منازعه بیت‎المقدس به عنوان پایتخت اسراییل و اعلامیه خنثیِ حکومت وحدت ملی، اعتراض خویش را چنین ابراز می‎دارد:
۱- ما هر اقدامی را که باعث اتلاف حق ملت‎ها به خصوص حق ملت مستضعف فلسطین شود، منافی قوانین بین‎المللی و علیه اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر قوانین و کنوانسیون‎های بشردوستانه دانسته نه تنها محکوم نموده، بلکه در حمایت از آن قاطعانه می‎ایستیم.
۲- اقدام آقای ترامپ را در پیوند به شناسایی بیت‎المقدس به عنوان پایتخت کشور اسراییل، حساسیت بر انگیز و در تضاد با روند گفت‎وگوهای صلح میان اسراییل و فلسطین دانسته و خواهان برگشت دولت امریکا از این اقدام یک جانبه رییس جمهور آن کشور هستیم.
۳- حکومت وحدت ملی که خود فاقد مشروعیت سیاسی، غاصب و سرکوبگر می‎باشد در پیوند به این مسئله موقف مجهول و ضعیف اختیار نموده است که موضع این چنینی رهبران حکومت موجود را نوعی هم‎دستی با حق‎تلفی، تلقی نموده و آن را موافق روحیه مردم مسلمان کشور نمی‎دانیم.
۴- از مردم شریف افغانستان می‎خواهیم تا اعتراضات خویش را درین خصوص، طوری که بتواند نتیجه‎بخش واقع شود در هماهنگی با رستاخیز تغییر و سایر جریان‎های عدالت پسند و مخالف افراطی‎گری راه‎اندازی کنند.
تا تغییر نمی‎ایستیم!

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا