آخرین اخباراسلایدشوجهان

رقیب پوتین در انتخابات آینده روسیه مشخص شد


آلکسی نوالنی فعال سیاسی و بزرگ‌ترین مخالف ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهور روسیه، نامزدیش را در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده این کشور اعلام کرد.
به گزارش رسانه‌های روسیه، آلکسی نوالنی فعال سیاسی، بنیان‌گذار «صندوق مبارزه با فساد» و مخالف بزرگ ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهور کنونی این کشور، برای نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده روسیه به طور رسمی نام‌نویسی کرد.
بر اساس این گزارش٬ نوالنی علی‌رغم آن‌که با توجه به قانون انتخابات روسیه به دلیل اتهام فساد مالی و محکومیت، حق نامزد شدن در انتخابات ریاست‌ جمهوری را ندارد به طور رسمی به کمیسیون انتخابات این کشور مراجعه کرده است.
نوالنی که با همراهی حدود هفتصد نفر به مرکز کمیسیون انتخابات در مسکو آمد، در سخنانی گفته است:« دیگر نباید ولادیمیر پوتین رییس ‌جمهور شود. ما برای این انتخابات آماده هستیم.»
گفتنی است که «الا پامفیلوا» رییس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه چند بار اعلام کرده بود، آلکسی نوالنی به دلیل محکومیت قبلی‌ نمی‌تواند نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور شود.
رییس جمهور پوتین محبوبیت زیادی در کشور دارد و احتمال برنده شدن مجدد او در انتخابات سال آینده روسیه، بیشتر از تمام رقبای احتمالی‌اش خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا