آخرین اخبارافغانستانسیاست

زاهدی عالم دین در باره 26 دلو:

رمز پیروزی مردم افغانستان در مقابل ارتش شوروی سابق، اتکا به قرآن و کلمه وحدت بود

محمد امین زاهدی عالم دین، در مراسم گرامی‌داشت از ۲۶ دلو گفت که مردم افغانستان با ابتدایی‌ترین ابزار و سلاح در مقابل ارتش تا دندان مسلح شوروی قرار گرفتند و با محوریت قرآن و کلمه پیروز شدند.

محمد امین زاهدی عالم دین، در مراسم گرامی‌داشت از ۲۶ دلو گفت که مردم افغانستان با ابتدایی‌ترین ابزار و سلاح در مقابل ارتش تا دندان مسلح شوروی قرار گرفتند و با محوریت قرآن و کلمه پیروز شدند.
آقای زاهدی عالم دین و رییس مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان، روز (یکشنبه، ۲۷ دلو) در مراسم گرامیداشت از ۲۶ دلو و روز ولادت فاطمه زهرا دختر پیامبر اسلام، در کابل گفت که دلیل حمله شوروی سابق، حکومتی بود که فقط به فکر خود و به مردم اهمیتی نمی داد.
آقای زاهدی گفت که بنابر گزارش‌ها، در شش جدی ۱۳۵۸ ارتش تا دندان مسلح شوروی سابق با هواپیماهای غول پیکر وارد کشور شدند و این حمله باعث شد تا مردم افغانستان دست به جهاد در مقابل آنان بزنند.
او بیان کرد که مردم مجاهد افغانستان با ابتدایی ترین وسایل و با محوریت قرآن و کلمه وحدت، در یک صف واحد در مقابل یکی از قدرتمندترین ارتش‌های آن روز دنیا قرار گرفتند و سرانجام این ارتش اشغالگر بعد از نه سال اشغال، ناچار شد در ۲۶ دلو ۱۳۶۷ نیروهای خود را از کشورمان خارج کردند.
این عالم دین خاطرنشان کرد: بعد از خروج سربازان شوروی، در سال ۱۳۷۱ مجاهدین در مقابل دست نشانده های شوروی پیروز شدند و حکومت تشکیل دادند، اما غرب با مشاهده حکومت مجاهدین و با این تصور که اگر یک حکومت اسلامی شکل بگیرد، احتمالاً در آینده نزدیک باید شاهد کشورهای اسلامی قدرتمند باشیم، درصدد تخریب آنان برآمد.
زاهدی افزود: غربی‌ها شکل‌گیری حکومت اسلامی را تحمل نکردند و همین موضوع باعث شد تا اتاق فکر غرب، تعدادی شکست خورده را در یک گروه منسجم کند که دین اسلام را بدنام کند و بتواند از کشورهای اسلامی سوء استفاده کند.
رییس مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان یادآور شد، وقتی که ایده غربی‌ها با مقابله مردم روبرو شد، آنان گروه های تکفیری را شکل دادند و با این اقدام دو موضوع درگیر کردن کشورهای اسلامی در جنگ های طولانی و زیر سوال بردن اسلام را دنبال کردند.
او اضافه کرد: غرب با کمک عربستان گروه‌های تکفیری مانند داعش، النصره و سایر جریان‌ها را ایجاد کرد و این جریان‌های تکفیری، باید زمینه ساز توسعه قلمرو دولت اسراییل می‌شد و سپس توطئه های آنان در لیبیا، یمن، سوریه، عراق و بعضی کشورهای دیگر آغاز شد.
زاهدی گفت که بعد از شکل‌گیری این جریان‌های تکفیری، شهید سلیمانی محور مقاومت را سازماندهی کرد تا در مقابل این توطئه‌ها بایستد، با ایجاد محور مقاومت، برنامه غربی‌ها از بین رفت و اگر محور مقاومت و رشادت های شهید سلیمانی نمی بود، امروز باید شاهد حضور سربازان پلید اسراییلی در افغانستان و برخی دیگر از کشورهای اسلامی می‌بودیم.
آقای زاهدی در پایان صحبت‌هایش گفت: در نهایت اگر محور مقاومت جلو توطئه عظیمی را که برای نابودی کشورهای اسلامی تدارک دیده شده بود، نمی‌گرفت؛ امروز باید شاهد وضعیت فاجعه باری می‌بودیم اما ایستادگی شهید سلیمانی این برنامه آنان را نقش بر آب کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا