آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

خلیلزاد:

رمضان فرصتی برای طالبان تا آتش‌بس کنند

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان ضمن استقبال از اعلامیۀ سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد برقراری آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها در افغانستان، می‌گوید رمضان فرصتی به طالبان برای پذیرش آتش‌بس بشردوستانه است.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان امروز یکشنبه(۷ ثور) در چند رشته توییت‌ از اعلامیه سازمان همکاری‌های اسلامی برای برقراری آتش‌بس در افغانستان استقبال کرد.
خلیلزاد: «ما از درخواست سازمان همکاری اسلامی برای کاهش خشونت و گشودن راه برای آتش‌بس دوامدار در افغانستان، به سبب تهدید COVID-19، استقبال می‌کنیم. همچنان از حمایت دیرینه آن‌ها برای پروسه صلح و تقاضای شان از همه جناح‌ها برای حرکت به سوی مذاکرات بین‌الافغانی نیز استقبال می‌کنیم».
آقای خلیلزاد در ادامه ماه مبارک رمضان را تبریک گفته و آن را فرصتی برای طالبان جهت پذیرش آتش‌بس دانست.
وی گفت: « رمضان همچنان به طالبان فرصت می‌دهد که با پذیرش آتش‌بس برای امور بشری، تا پایان بحران صحی، خشونت را کاهش داده و عملیات تهاجمی نظامی را توقف دهند».
نماینده امریکا همچنان بر آزادی زندانیان تأکید کرد و افزود: «هر دو طرف باید رهایی زندانیان را سرعت دهند. مبارزه با COVID-19 این امر را فوریت می‌بخشد و به شمول رفتن به سوی مذاکرات بین‌الافغانی، به پروسه صلح کمک می‌کند».
گفتنی است که خلیلزاد از اعلامیه پیمان نظامی ناتو برای برقراری آتش‌بس و حل بحران سیاسی در کشور نیز استقبال کرده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا