آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

رهبران امریکا و کوریای شمالی تا ساعاتی دیگر دیدار می‌کنند

قرار است دور دوم دیدار دونالد ترامپ رییس امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی تا ساعاتی دیگر در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شود.

قرار است دور دوم دیدار دونالد ترامپ رییس امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی تا ساعاتی دیگر در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شود.
به نقل از صدای امریکا، رهبران امریکا و کوریای شمالی درباره موضوعاتی چون خلع سلاح و توقف برنامه موشکی پیونگ یانگ و همچنین کمک‌ها و کاهش احتمالی تحریم‌ها توسط واشنگتن مذاکره خواهند کرد.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون روز گذشته به صورت جداگانه وارد پایتخت ویتنام شدند.
ترامپ پس از فرود در هانوی در پیامی در توییتر نوشت:‌«همین الان رسیدیم ویتنام. بابت مراسم استقبال خوبی که برگزار شد از همه مردم سپاسگزارم. جماعتی بسیار دوست‌داشتنی و پر از عاطفه.»
دیدار دوم رهبران امریکا و کوریای شمالی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت ویتنام برگزار می‌شود. آن‌ها یک دیدار در جوزای امسال در شهر سنگاپور داشتند.
با این که رهبران دو کشور سعی می‌کنند سطح انتظارات را بالا نبرند، اما تحلیلگران می‌گویند این دیدار دوم در مقایسه با نشست سنگاپور به جزئیات بیشتری خواهد انجامید.
در آن نشست، که نخستین دیدار یک رییس جمهور در حال خدمت امریکا با یک رهبر کوریای شمالی در هفتاد سال اخیر و از زمان جنگ ویتنام بود،‌ یک توافق کلی صورت گرفت. در بیانیه‌ای که در پایان آن نشست منتشر شد،‌ کوریای شمالی پذیرفت در ازای تامین امنیت از سوی امریکا، به پاکسازی شبه جزیره کوریا از سلاح اتومی کمک کند.
بر اساس این توافق، کوریای شمالی دیگر آزمایش موشکی جدید انجام ندهد و امریکا نیز از مانورهای بزرگ نظامی مشترک با کوریای جنوبی خودداری کند. همچنین پیونگ یانگ متعهد شد بقایای سربازان کشته شده امریکایی جنگ کوریا را به ایالات متحده منتقل کند.
بخش‌هایی از این توافق کلی انجام شده است. امریکا جز چند مانور کوچک، مانور بزرگی برگزار نکرد. کوریای شمالی هم آزمایش موشکی انجام نداد. همچنین حدود پنجاه جعبه حاوی بقایای سربازان امریکایی و گروگان‌های این کشور به امریکا بازگردانده شد.
در این بین همه چیز به خوبی پیش نرفت و در سه ماه گذشته حتی یک بار سفر وزیر خارجه امریکا به پیونگ یانگ به دلیل برخی اختلافات لغو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا