آخرین اخبارافغانستان

برشنا:

رهبران سیاسی ۲۶ میلیارد بدهی دارند/ اگر تا یک ماه تصفیه نکنند جایدادهای شان به فروش می‌رسد

خبرگزاری دید: سخنگوی شرکت برشنا می‌گوید که رهبران سیاسی، تاجران و سکتور خصوصی مبلغ ۲۶ میلیارد افغانی از این شرکت قرضدار هستند. او مهلتی یک ماهه تعیین کرد تا افراد و نهادهای مقروض حساب شان را تصفیه کنند در غیر آن جایدادهای شان به فروش خواهد رسید.

حکمت‌الله نورزی سخنگوی شرکت برشنا امروز چهارشنبه (۱۰قوس) در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که سیاسیون، رهبران، تاجران و سکتور خصوصی ۲۶ میلیارد افغانی از شرکت برشنا قرضدار هستند.
نورزی اما از قرضداران بزرگ شرکت برشنا نام نبرد. در گذشته نیز هر باری که شرکت برشنا از قرضداران شاکی بوده، نام آنان را افشا نکرده است.
او به افراد و نهادهای مقروض هشدار داد که هرچه زودتر باید حساب‌های شان را این شرکت تصفیه کنند.
نورزی برای آنان مهلت یک ماهه تعیین کرد تا قرض‌های شان را بپردازند، در غیر آن جایدادهای شان به فروش گذشته خواهد شد.
نورزی: به مدت یک ماه وقت داده می‌شود که پرداخت برای بدهی شان دست به کار شوند، چه در داخلی کشور به سر می‌برند و چه در خارج از کشور هستند. از طریق بانک‌ها و نمایندگی‌های ما در ولایت‌های مختلف پرداخت نمایند.
سخنگوی شرکت برشنا افزود، اگر اینها بدهی‌های خود را پرداخت نکنند ما به ارگان‌های عدلی و قضایی منتقل می‌کنیم، باز ما می‌توانیم جایدادهای این اشخاص را به فروش رسانیده، بدهی شرکت برشنا را تمام کنیم چون خود شرکت برشنا از کشورهایی که انرژی برق را به افغانستان صادر می‌کنند بدهکار است.
در همین حال، سخنگوی برشنا گفت که برای افزایش تولید انرژی برق در داخل کشور، با شرکت‌ها و کشورهای مختلف در حال رایزنی هستند. او گفت که در بخش تولید انرژی برق از باد، ایران در حال گفت‌وگو بوده و همچنان با کشورهایی نظیر چین در بخش تولید انرژی برق از زغال سنگ صحبت دارند.
با این حال، سخنگوی شرکت برشنا در حالی از تلاش برای افزایش تولید انرژی برق در کشور سخن می‌گوید که همین اکنون برق پایتخت نوبتی بوده و در یک شبانه روز، حتماً ده ساعت برق هر منطقه پرچاو می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا