آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رهبری طالبان بار دیگر خواستار مذاکره مستقیم با امریکا شد

ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان در پیامی که به مناسبت عید فطر منتشر کرده، از مقام‌های امریکایی خواسته تا با این گروه وارد گفت‌وگوهای مستقیم برای پیشبرد روند صلح افغانستان شود.
به گزارش خبرگزاری دید، ملا هبت‌الله آخوندزاده بیان داشته که یگانه راه نجات از بحران کنونی، این‌ است تا نیروهای امریکایی و خارجی از افغانستان، بیرون شوند.
وی، نیروهای خارجی را در این پیامش اشغالگران خوانده است.
رهبر طالبان همچنان خطاب به مقام‌های امریکایی گفته است که اگر واقعاً مقام‌های امریکایی به حل صلح‌آمیز قضیه افغانستان باور دارند، باید به میز مذاکرات حاضر شوند.
پیش از این نیز، گروه طالبان خواهان مذاکرات مستقیم با امریکا شده بود. اما امریکا همواره تاکید کرده که از مذاکرات «بین‌الافغانی» صلح در افغانستان حمایت می‌کند.
رهبر طالبان در پیامش خطاب به علمای دینی افغانستان و جهان نوشته ‌است که امریکایی‌ها در تلاش‌اند تا از نام علمای کرام به نفع خود استفاده کنند.
ظاهراً اشاره وی به نشست بزرگ عالمان دینی در کابل است که در آن، صدها عالم دینی در نشستی در خیمه لویه‌جرگه، جنگ افغانستان را ناجایز و ناروا و حملات انتحاری را حرام خواندند. این عالمان دینی از طرف‌های درگیر در افغانستان خواستند تا آتش‌بس اعلام کنند.
رهبر گروه طالبان در این پیام خود به آتش‌بس میان حکومت و طالبان اشاره‌ای نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا