آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

مقامات طا-لبان:

رهبر امارت اسلامی باید تقدیر شود/ مقامات حکومت پیشین ۶۰ میلیارد افغانی دوسیه فساد دارند

خبرگزاری دید: مقامات طا-لبان در همایشی به مناسبت یک سالگی تلسط دوباره آن‌ها بر افغانستان، می‌گویند که کسانی که کشور را فروختند «پیروزی طا-لبان» را روز سیاه می‌خوانند.

رهبر امارت اسلامی باید تقدیر شود/ مقامات حکومت پیشین ۶۰ میلیارد افغانی دوسیه فساد دارند

عبدالسلام حنفی معاون رییس والوزرای طا-لبان در واکنش به نامگذاری ۱۵ آگست از سوی بسیاری افغان‌ها به عنوان روز سیاه در تاریخ افغانستان، گفته است که این روز را کسانی «روز سیاه» می‌نامند که کشور خود را فروختند.
او گفت که این روز برای «مجاهدین و ملت مجاهد» روز افتخار است.
حنفی گفت: افرادی ارزش‌های کشور و ملت را پایمال کردند، برای خوشی اشغالگران مردم خود را می‌کشتند و کشور خود را ویران می‌کردند، روز سیاه است.
این مقام ارشد طا-لبان همچنین گفت که فساد اداری در حکومت پیشین به اوجش رسیده بود و مقام‌های پیشین حدود ۶۰ میلیارد افغانی دوسیه دارند.
او ادعا کرد که فساد اداری و اخلاقی در حکومت طا-لبان صفر شده است.
این در حالی است که بسیاری افغان‌ها به خصوص در فضای مجازی از پانزدهم آگست به عنوان روز سیاه در تاریخ افغانستان یاده کرده‌اند که با ورود طا-لبان به کابل رقم خورد.
همزمان، امیرخان متقی وزیر خارجه طا-لبان در این مراسم که در استدیوی تلویزیون ملی برگزار شده بود گفت که طا-لبان خواهان تعامل مثبت است، زیرا با مخالفان خود رفتار نیک انجام داده، همه را عفو کرده و از آنها حفاظت می‌کند.
او افزود که رفتار طا-لبان باید تقدیر شود.
متقی گفت که دامن زدن به بی‌ثباتی افغانستان به نفع جهان نیست و نیاز است بجای وضع محدودیت بر طالبان با این گروه همکاری شود.
وزیر خارجه طا-لبان گفته است که این گروه خواهان روابط نیک با همه کشورها است، سیاست اقتصاد محور در پیش دارد و با هیچ طرفی در تنش نیست.
همچنین رییس‌الوزرای طا-لبان در پیامی گفته است که جهان باید ارتباط خود را با طا-لبان محکم کند؛ زیرا آن‌ها تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا