آخرین اخبارجهانمنطقه

رهبر ایران: داعش از زادگاه خود بیرون رانده می‌شود


رهبر ایران، روز گذشته در مراسم بیست‌ و هشتمین سالگرد رحلت آیت‌الله خمینی، بنیانگذاز نظام جمهوری اسلامی، گفته است که داعش از زادگاه خود بیرون رانده می‌شود.
آیت‌الله سید علی خامنه‌ای افزوده است: تروریست‌ها اکنون قصد رفتن به سمت کشورهای دیگر همچون افغانستان، پاکستان و حتی فیلیپین و برخی کشورهای اروپایی را دارند و این آتش که غربی‌ها به دست خودشان برافروختند، اکنون دامن خودشان را گرفته است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با انتقاد از کسانی که به اسم «عقلانیت» می‌گویند «چالش با قدرت‌ها» هزینه دارد، افزوده است: بله «چالش» هزینه دارد، اما «سازش» هم هزینه‌های گزاف دارد.
رهبر ایران، اقدام سعودی‌ها را در هزینه‌کردن صدها میلیارد دالر از پول ملت‌شان برای تحقق امیال و اهداف امریکا، هزینه سازش با این کشور خوانده و گفته است: اگر انسان با اعتماد به نفس و «منطق و عقلانیت انقلابی» در یک چالش وارد شود، هزینه‌اش به مراتب کم‌تر از هزینه سازش است.
وی در ادامه افزود: رییس‌جمهور امریکا با رییس یک نظام قبیله‌ای، عقب‌افتاده و منحطِ محض، رقص شمشیر می‌کند و بی‌ادبانه به انتخابات آزاد و چهل میلیون رأی ملت ایران، ایراد می‌گیرد.
آقای خامنه‌ای همچنان تصریح کرد: البته ملت ایران نیز در همه تجربه‌های خود درک کرده است که امریکایی‌ها، حقیقتاً غیرقابل اعتمادند.
او با اشاره به این‌که داعش از محل شکل‌گیری خود در عراق و سوریه در حال رانده‌شدن است، گفت: تروریست‌ها اکنون قصد رفتن به سمت کشورهای دیگر همچون افغانستان، پاکستان و حتی فیلیپین و برخی کشورهای اروپایی را دارند و این آتش که غربی‌ها به دست خودشان برافروختند، اکنون دامن خودشان را گرفته است.
آقای خامنه‌ای در پایان گفت: ملت ایران به توفیق الهی توانسته است در همه این قضایا با منطق، عقلانیت و عزم و اراده راسخ به پیش برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا