آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

رهبر ایران: مسئول مصیبت‌های افغانستان امریکاست/ ما در کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران گفته است که مسئول مصیبت‌های کنونی در افغانستان امریکا است. آقای خامنه‌ای همچنان تاکید کرده که ایران در کنار مردم افغانستان ایستاده است.


به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در مورد وقایع اخیر افغانستان گفته است که مسئول تمام نابسامانی‌ها در افغانستان امریکا است.
رهبر ایران تاکید کرده که این کشور در کنار مردم افغانستان ایستاده است و از آنان حمایت می‌کند.
آیت‌الله خامنه‌ای: مصیبت‌های افغانستان انسان را به شدت متأثر می‌کند. این‌ها کار امریکاست. این سختی‌هایی هم که می‌کشند، این حوادثی که دارد پیش می‌آید پی‌درپی، این حادثه‌ روز پنجشنبه، این کشتارها، همه‌اش کار امریکاست.
رهبر ایران افزوده است که «۲۰ سال این کشور را اشغال کردند و انواع و اقسام ظلم‌ها را به اینها کردند. مجلس عروسی و عزا را بمباران کردند. عناصری را زندانی کردند. تولید مواد مخدر را ده‌ها برابر افزایش دادند. یک قدم هم برای پیشرفت مدنی و اقتصادی افغانستان برنداشتند. افغانستان از آن زمان عقب تر نباشد جلوتر نیست».
آیت‌الله خامنه‌ای اما تاکید کرد که طرفدار ملت افغانستان است.
او گفت: به هرحال ما طرفدار ملت افغانستان هستیم. دولتها می‌آیند و می‌روند. آنکه باقی می‌ماند، ملت افغانستان هستند. و نوع رابطه ما با دولتها بستگی دارد به نوع رابطه آنها با ما. ان‌شاءالله خداوند وضع ملت افغانستان را به بهترین وجه قرار دهد.
رهبر ایران در مورد دولت‌های امریکا تصریح کرده که «امریکایی‌ها مدت‌ها مذاکره را زیر پا گذاشتند و عمل نکردند. دولت کنونی امریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد. مطالبه این‌ها همان مطالبه ترامپ است و هیچ تفاوتی نکرده است».
آیت‌الله خامنه‌ای سیاست امریکا را به گرگ درنده تشبیع کرده است« انصافاً در پشت صحنه سیاست خارجی امریکا یک گرگ درنده است که برخی مواقع به یک روباه حیله‌گر تغییر می‌کند، نمونه‌اش وضعیت امروز افغانستان است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا