آخرین اخبارمنطقه

رهبر ایران: یاوه‌گویی‌های ترامپ ارزش پاسخ ندارد


رهبر ایران در دیدار با جمعی از دانشجویان نخبه این کشور، سخنان رییس‌جمهور امریکا را «اباطیل» و «یاوه» دانست که نباید وقت را صرف پاسخ‌گویی به آن کرد.
به نقل از آناتولی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان نخبه با اشاره به این‌که پیشرفت‌های این کشور در دوران تحریم اتفاق افتاده است، گفت:« نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخ‌گویی به اباطیل و یاوه‌گویی رییس‌جمهور بی‌چاک دهن امریکا کنم.»
وی در این مراسم همچنین اظهار داشت:
« دولت‌های اروپایی بر مسئله‌ برجام تاکید کردند و سخنان رییس‌جمهور امریکا را محکوم کردند. ما از این مقدار استقبال می‌کنیم اما این کافی نیست که فقط بگویند او برجام را پاره نکند.»
آقای خامنه‌ای افزوده است: تا طرف مقابل برجام را پاره نکند، ما آن را پاره نمی‌کنیم، اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریز ریز می‌کنیم. اولاً اروپا باید در مقابل اقدامات عملی آن‌ها بایستد. ثانیاً از ورود به مسایل دفاعی ما باید پرهیز کند.
از سوی هم رییس‌جمهور امریکا به تازه‌گی گفته است که کشورش در برابر اقدامات ایران و کوریای شمالی می‌ایستد.
گفتنی است که تنش‌های لفظی میان امریکا و ایران پس از آن افزایش یافته که دونالد ترامپ اخیراً گفته بود که «برجام» بدترین توافق در تاریخ کشورش است و آن را فسخ می‌کند؛ گفته‌هایی که واکنش تند مقامات ایرانی را برانگیخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا