آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

رهبر جدید شاخه خراسان داعش، عضو شبکه حقانی است- وزیر داخله

سرپرست وزارت داخله در توییتی می‌گوید که «شهاب المهاجر» رهبر تازه نصب شده شاخه خراسان گروه داعش، عضو شبکه حقانی است.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله امروز دوشنبه(۱۳ اسد)، در توییتی نوشت که شبکه حقانی و گروه طالبان فعالیت‌های تروریستی خود را روزانه در افغانستان انجام می‌دهند، اما هنگامی که این حملات آن‌ها را به اهداف سیاسی‌شان نرساند، آن را به گروه داعش نسبت می‌دهند.
این در حالی است که اخیراً گروه طالبان دست‌داشتن در برخی از حملات مر‌گ‌بار در کشور را رد کرده است. این گروه در مواردی حتا برخی حلقات درون‌حکومتی را به اجرای چنین حملات متهم می‌کند.
گروه طالبان مسئولیت حمله‌‌ موتر بمب‌گذاری شده در ولایت لوگر را که روزی پیش‌تر از عید قربان انجام شد و در آن دست‌کم نه نفر کشته شدند، برعهده نگرفت.


حمله مهاجمان به زندان ننگرهار که شام روز یک‌شنبه آغاز شد و حدود ۲۰ ساعت ادامه یافت، در نخستین ساعات از سوی گروه طالبان دست داشتن افراد این گروه در آن رد شد.
گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. مقام‌های محلی ننگرهار گفته‌اند که در این حمله دست‌ کم ۲۵ نفر کشته و ۴۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. ده مهاجم در این حمله دست داشته‌اند.
گفتنی است که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی پیش از این رهبر شاخه خراسان گروه داعش بود. ریاست عمومی امنیت ملی در شانزدهم حمل اعلام کرد که عبدالله اورکزی را همراه با ۱۹ همکارش طی عملیاتی بازداشت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا