آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمدسته بندی نشده

رهبر شاخه خراسان داعش بازداشت شد

ریاست عمومی امنیت ملی در اعلامیه‌ای از بازداشت عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان همراه با ۱۹ همراهش خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه ریاست امنیت ملی گفته شده که «عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش به شمول قاری زاهد و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی طی یک عملیات هدفمند و پیچیده توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی دستگیر شدند».

متن کامل اعلامیه:

ریاست عمومی امنیت ملی

اعلامیه مطبوعاتی

وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْض (بقره، ۲۵۱)

ریاست عمومی امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس طرح جامع و جدید درصدد آن است تا رهبران کلیدی و اصلی شبکه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی که تهدید به امنیت ملی افغانستان می‌باشند را مورد هدف قرار دهد.

بر اساس همین طرح، عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش به شمول قاری زاهد و سیف الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی طی یک عملیات هدفمند و پیچیده توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی دستگیر شدند.

اسلم فاروقی در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ای با گروه داعش شاخه خراسان پرده برداشته است.

عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، باشنده‌ اصلی قریه‌ آخندزاد‌گان منطقه‌ اورکزی اجنسی بوده است. نامبرده قبلاً به عنوان مسئول نظامی شهر پشاور، قومندان گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبر اجنسی فعالیت داشته است که بعد از کشته شدن ابوسعید باجوری به عنوان والی نام نهاد داعش در افغانستان تعیین گردید. موصوف روابط تنگاتنگی با سایر شبکه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوع مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته است. همچنان قاری زاهد مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی مسئول جلب و جذب و تنظیم افراد در کتیبه‌های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی جزئیات اعترافات و چگونگی بازداشت اسلم فاروقی را در روزهای آینده با مردم افغانستان شریک خواهد ساخت.

با احترام

(دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا