آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرحکومتخبر های مهمزنانمنطقه

رهبر طا-لبان: حد شرعی برای سنگسار زنان را اجرا می‌کنیم/ جنگ با کشورهای غربی ادامه دارد

خبرگزاری دید: ملا هبت‌الله آخوند زاده رهبر طا-لبان با اشاره به اینکه دستورات شرعی  خود را برای سنگسار زنان کشور در ملاعام اجرا می کند تأکید کرد جنگ با کشورهای غربی به پایان نرسیده است و ادامه دارد.

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طا-لبان در یک نوار صوتی بر مجازات افراد متهم در ملاءعام تأکید می‌کند و می‌گوید که این گروه «حدود» را اجرا و زنان را در ملاءعام «سنگسار» می‌کند.

رادیو ملی با انتشار فایل صوتی منتسب به ملا هبت الله رهبر گروه طا-لبان ، بخش‌هایی از این نوار منسوب به وی  را امروز (یک‌شنبه، ۵ حمل) در یک گزارش منتشر کرده است.

هبت‌الله آخوندزاده در این نوار صوتی کشورهای غربی را مخاطب قرار می‌دهد و می‌گوید: “ما حدود خداوند را اجرا می‌کنیم. این را تو می‌گویی که نقض حقوق زنان است که سنگسارشان می‌کنید، فردا حد زنا را اجرا می‌کنیم. زنان را در ملاءعام سنگسار می‌کنیم، رجم شان می‌کنیم. فردا حدود الله را اجرا می‌کنیم و در ملاءعام شلاق می‌زنیم.”

او اضافه می‌کند: “همه‌ی این‌ها خلاف دموکراسی شما است، در مورد هرکدام این‌ها مقابله با شما جریان خواهد داشت.”

رهبر طا-لبان در بخش دیگر این نوار صوتی می‌گوید جنگ این گروه با کشورهای غربی به پایان نرسیده است و هنوز ادامه دارد.

او می‌گوید: “ما این را به غربی‌ها می‌گوییم که ما بیست سال با شما جنگیده‌ایم و بیست سال دیگر و بیشتر از آن خواهیم جنگید.”

وی افزوده است: جنگ این گروه با کشورهای غربی و ارزش‌های آنان پس از تسلط آنان بر افغانستان به پایان نرسیده است.

هبت‌الله آخوندزاده می‌گوید: “کار به همین‌جا به پایان نرسیده است که ما آمدیم کابل را گرفتیم، در ولایت‌ها بر چوکی نشستیم، چای سیاه و سبز نوشیدیم، گپ خلاص شد، نه نه اکنون ما عملا شریعت را خواهیم آورد.”

رهبر طالبان تأکید می‌کند که “علما” با غرب و دموکراسی آن مبارزه خواهند کرد و آنان بودند که دموکراسی غرب را در زمین گور کردند.

رهبر گروه طا-لبان پیش از این نیز دستورات قاطعی را به قضات و محاکم حکومت سرپرست داده بود تا برای اجرای حکم قصاص، شلاق زدن، سنگسار، قطع عضو بدن محکومان متهم به ارتکاب جرم حکم صادر کنند.

جامعه جهانی و نهادهای بین المللی حقوق بشری رفتار جکومت طا-لبان را با مردم کشور، بر خلاف موازین انسانی و نقض آشکار حقوق بشر می دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا