آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

سیگار:

روابط طالبان و القاعده ادامه دارد و حملات علیه مردم افغانستان افزایش یافته

سیگار در گزارشی می‌گوید گه در سه ماه نخست ۲۰۲۱، طالبان حملات علیه مردم افغانستان را ۳۷ درصد افزایش داده و همچنان روابط با القاعده را حفظ کرده است.


به نقل از ان‌بی‌سی، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به تازگی در گزارشی گفته است که طالبان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ حملات علیه مردم افغانستان را افزایش داده‌ و حملات تهاجمی بزرگی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.
در گزارش سیگار آمده است: نیروهای امریکایی در افغانستان از افزایش تاریخی حملات آغازشده توسط دشمن از زمان امضای توافق‌نامه امریكا و طالبان گزارش دادند، در این سه ماه حملات آغازشده توسط دشمن تقریباً ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است.
اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان از اطلاعات فراهم شده توسط ماموریت حمایت قاطع و ناتو در افغانستان دریافته است که حملات آغازشده توسط دشمن در سه ماه اول و دوم سال مالی ۲۰۲۱ فراتر از اوسط گذشته است.
بر بنیاد این گزارش، در سه ماه فعلی ۱۱ هزار و ۵۵۱ حمله و در سه ماه گذشته ۱۰ هزار و ۴۳۱ حمله از سوی دشمن انجام شده است.
گزارش می‌افزاید که استراتژی نظامی طالبان، آمادگی برای حملات گسترده علیه مراکز ولایات، حملات پیچیده علیه پایگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان و عملیات تضعیف توانایی‌های نیروهای امنیتی افغانستان بود.
سیگار تأکید کرده است که القاعده همچنان برای حفاظت به طالبان متکی است و روابط این دو گروه تقویت شده است.
این در حالی است که طالبان بر مبنای توافق‌نامه دوحه باید روابط خود را با القاعده قطع و خشونت‌ها را در کشور کاهش می‌داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا