آخرین اخبارجهان

روحانی: تغییر جغرافیایی مرزها به گسترش بی‌ثباتی می‌انجامد


جنرال خلوصی آکار، رییس ستاد کل ارتش ترکیه که به‌منظور انجام چند دیدار رسمی در تهران به سر می‌برد، با حسن روحانی رییس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌گو کرد.
به نقل از ایرنا، جنرال آکار در این دیدار با معرفی ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت مهم در منطقه اظهار داشت که دو کشور می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه، نقش موثری در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفا کنند.
وی در ادامه گروه‌های تروریستی را مانع بزرگی در مسیر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خواند و گفت: ترکیه نسبت به تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق احترام قایل است و آمادگی دارد تا در راستای مبارزه با تروریزم و بی‌ثباتی همکاری‌های خود را با کشورهای دوست بویژه ایران گسترش دهد.
از سوی هم، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نیز ضمن اشاره به روابط رو به گسترش ایران با ترکیه به عنوان کشوری دوست و برادر در منطقه، گفت:‌ امروز مناسبات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و باید تلاش کنیم تا همکاری‌های نظامی و دفاعی دو کشور توسعه یافته و تقویت شود.
رییس‌جمهور ایران همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای تقویت دولت‌های مرکزی در عراق و سوریه، برای یکپارچگی سرزمینی، مبارزه با تروریزم و ایجاد ثبات در منطقه و عدم هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی، گفت:« هرگونه بر هم خوردن ثبات در مرزهای جغرافیایی به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد انجامید.»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا