آخرین اخبارمنطقه

روحانی: ملت ما می‌خواهد در صلح و دوستی در جهان زندگی کند


حسن روحانی در نخستین پیام خود به عنوان منتخب مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که امروز دنیا می‌داند ایران مسیر دور از خشونت را برگزیده است و ملت ما می‌خواهد در صلح و دوستی در جهان زندگی کند.
به نقل از آناتولی، حسن روحانی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان رییس جمهور منتخب این دوره در اولین پیام تلویزیونی خود پس از اعلام رسمی نتایج شمارش آرا که حاکی از پیروزی وی بود، گفت: “پیام ملت ما در این انتخابات اعلام شد. امروز دنیا می‌داند ایران مسیر دور از خشونت را برگزیده است. ملت ما می‌خواهد در صلح و دوستی در جهان زندگی کند، ولی راضی نیست تحقیر و تهدید را تحمل کند. این پیام باید توسط کشورها بویژه همسایگان درست شنیده شود. انتخابات ایران نشان داد راه تامین امنیت تقویت دموکراسی و احترام به آرای مردم است و نه تکیه بر قدرت‌های خارجی.”
رییس‌جمهور منتخب ایران افزود: مردم با حضور و گسترده معنادار و موثر خود در انتخابات اردیبهشت/ثور ۹۶ گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشتند.
روحانی ضمن اشاره به این که “بیش از ۴۱۱ میلیون رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به درد آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد، خاطر نشان کرد:” شما دیروز به همه آن‌ها که ما را بازگشت به گذشته و یا توقف در شرایط فعلی می خواندند “نه” گفتید و زمانه را به جلو راندید. مشارکت تاریخی شما در پای صندوق رای فارغ از آن‌که در این رقابتی ترین انتخابات تاریخ ایران بود، شگفتی ساز شد.”
رییس دوازدهمین دولت ایران تاکید کرد:” شما با این رای نشان دادید ملتی یکپارچه هستید که با وجود قطب‌بندی‌های سیاسی هیچ کس نمی‌تواند شما را به ورطه نزاع‌های بیهوده طبقاتی، فرقه‌ای، قبیله‌ای، شهری و روستایی و… بکشاند.”
حسن روحانی، روز گذشته با به دست آوردن ۵۷۷ درصد آرا درانتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به عنوان دوازدهمین رییس‌جمهور کشورش انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا