آخرین اخباراجتماعافغانستانصحت

مجروح:

روزانه تا ۴۵ هزار دوز واکسین در کشور تطبیق می‌شود/ در روزهای عید مراقب باشید!

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت صحت عامه از شهروندان کشور درخواست کرد که به خاطر جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، توصیه های صحی را در روزهای عید قربان رعایت نمایند. او تصریح کرد که روزانه تا ۴۵ هزار دوز واکسین کرونا تطبیق می‌شود.


وحید مجروح که روز یکشنبه(۲۷سرطان) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت اداره ارتباطات عامه و ستراتیژیک صحبت می‌کرد، افزود: اگرچه واقعات مثبت ویروس کرونا اکنون در شماری از ولایت ها تقلیل یافته، اما هشدار داد که هنوز واقعات مثبت در شماری از ولایت ها روبه افزایش است.
سرپرست وزارت صحت عامه فرا رسیدن عید قربان، بازشدن مکاتب در چهارم عید و خشم بی مثال افزایش واقعات کرونا در ایران را سه تهدید بالقوه فرا راه این وزارت دانست و از مردم تقاضا نمود برای رفع این تهدید، در روزهای عید از رفتن به خانه های دوستان و جاهای مزدحم، مصافحه و دست دادن جلوگیری کنند.
او هشدار داد در صورت بی توجهی، وضعیت پاندمی پس از عید فطر در کشور تکرار خواهد شد و خانواده های زیادی شاهد جان باختن عزیزان شان از اثر بیماری کرونا خواهند بود.
آقای مجروح با اشاره به آنکه در حال حاضر روزانه بین ۳۵ تا ۴۵ هزار دوز واکسین کرونا به افراد واجد شرایط در سراسر کشور تطبیق می شود، افزود که قرار است این آمار به ۶۰ تا ۸۰ هزار دوز در روز افزایش یابد.
به گفته سرپرست وزارت صحت عامه، افزون بر انتقال محموله دوم ۱.۸ میلیون دوزی واکسین جانسون از ایالات متحده امریکا پس از عید قربان به کابل، صد هزار دوز واکسین از کشور چین و ۲۵۰ هزار دوز استرازینکا ازطریق کوواکس از دانمارک نیز به کابل انتقال خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا