آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستفرهنگ و دانش

نی:

روزنامه‌نگاران ازعواقب حضور طالبان درشهرها نگران هستند

مجیب خلوتگر رئیس اجرایی نی

مسئولین نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان نظرسنجی تازه‌ای را در ارتباط به حضور طالبان درشهرها درسه روزعید انجام داده است که نشان می‌دهد اکثر روزنامه‌نگاران ازعواقب حضور طالبان درشهرها نگرانی دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، این نظرسنجی که با مسئولین ۶۰ رسانه در شهرهای کابل، هرات، بلخ، قندهار و ننگرهار انجام شده است امروز چهار شنبه طی نشست خبری درکابل نشرگردید.
مجیب خلوتگر رئیس اجرایی نی گفت: نتایج این نظرسنجی هم بُعد منفی دارد و هم بخش مثبت که بعُد منفی آن از بخش مثبت زیاد تراست.
مسئولین رسانه‌ها دراین نظر سنجی گفته‌اند، این‌که حضور طالبان درشهر غافلگیرانه برای رسانه‌ها و مردم بوده که باعث شده تا نشرات عیدی به نشرات آتش‌بس تبدیل شود مثبت است.
خلوتگر می‌گوید: بازتاب منفی این حضور دربین جامعه رسانه‌ای بیشتر است که اکثر روزنامه‌نگاران گفته است که نگران عواقب حضور طالبان دربزرگ شهرها هستند.
خود سانسوری تعدادی از نشرات رسانه‌ها، نظامی شدن شهرها با حضور طالبان، به وجود آمدن نگرانی در بین خبرنگاران مبنی براین‌که دیگر آزادی بیان از بین رفت؛ از بازتاب‌های منفی حضور طالبان بوده است.
رئیس اجرایی نی گفت: درسه روزعید حضور دخترخانم‌های خبرنگار در رسانه‌ها کم رنگ بوده یا به آن‌ها رخصت داده یا رخصت کردند یا هم در رسانه‌ها خود شان حضور پیدا نکردند.
به گفته خلوتگر بازتاب منفی دیگر حضور طالبان درشهرها این است که تعداد از خبرنگاران حاضر نشدند که با طالبان مصاحبه کرده و از حرکات آن‌ها خبر تهیه کنند.
رئیس اجرایی نی ازحکومت می‌خواهد که در گفت‌وگوهای صلح آزادی بیان را خط سرخ خویش قرار داده و نباید معامله کند.
خلوتگر افزود: حکومت باید برجوامع رسانه‌ای اطمینان دهد که حضور طالبان درشهرها مانع آزادی بیان و حضور دختر خانم‌ها در رسانه‌ها نگردد.
محمد رقیب فیاض – کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا